Türkiye'nin Fıstık İhracatı 32 Milyon 824 Bin Doları Buldu
Türkiye, 2026 yılının ocak-mart döneminde 32 milyon 824 bin dolarlık fıstık ihracatı gerçekleştirdi.
Fıstık İhracatında Geçen Yıla Göre Değişim
Bu dönemde, Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri verilerine göre, geçen yıl 94 ülkeye yapılan fıstık ihracatından 178 milyon 203 bin dolar gelir elde edilirken, bu yılın ilk çeyreğinde 61 ülkeye yapılan satışlarla 32 milyon 824 bin dolarlık kazanç sağlandı.
İtalya En Fazla Fıstık İhraç Edilen Ülke Oldu
Bu dönemde en fazla fıstık ihracatı yapılan ülke İtalya oldu. İtalya’ya 9 milyon 19 bin dolarlık fıstık satılırken, Almanya 6 milyon 24 bin dolarla ikinci sırada, Polonya ise 3 milyon 143 bin dolarla üçüncü sırada yer aldı.
Avrupa Ülkeleri Fıstık İhracatında Önemli Rol Oynuyor
Türkiye’nin fıstık ihracatında Avrupa ülkelerinin önemli bir paya sahip olduğu görülüyor.
Fıstık Üreticileri Rekolte ve Ekonomik Katkı Beklentilerini Paylaştı
Türkiye Fıstık Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Faruk Akbaş, fıstığın üreticisinden sanayicisine, ihracatçısından bölge ekonomisine kadar geniş bir ekosistem oluşturduğunu belirtti.
Fıstık Üretiminin Odaklandığı Bölgeler
Akbaş, “Yağışların iyi gitmesiyle bu yıl fıstıkta ‘var’ senesi yaşıyoruz. İnşallah zirai sıkıntı yaşamazsak rekoltemiz yüksek olacak ve ihracat rakamlarımızı artıracak” dedi.
Şanlıurfa ve Gaziantep Fıstık Üretiminde Önemli Rol Oynuyor
Özellikle Şanlıurfa ve Gaziantep’te yoğun olarak yetişen fıstığın, hem iç piyasada hem de ihracatta Türkiye’ye önemli kazançlar sağladığı vurgulandı.