"2+2 Eğitim Modeli Cumhurbaşkanı'nın İncelemesinde: Eğitimde Yenilik Tartışmaları Devam Ediyor"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, liselerde uygulanması planlanan 2+2 modeline ilişkin taslağın bakanlar toplantısında sunulmasının ardından “Üzerinde biraz daha çalışın” talimatı verdi. Model, dezavantajlı bölgeler ve öğretmen norm fazlası endişeleri nedeniyle şimdilik askıya alındı.

Zorunlu Eğitimde Yapılacak Değişiklikler Gündemde

Kamuoyunda uzun süredir tartışılan zorunlu eğitimin kısaltılması önerisi, gerek destekleyenler gerekse eleştirmenler arasında büyük yankı uyandırdı. 12 yıllık zorunlu eğitimi yeniden düzenlemeyi hedefleyen "2+2 modeli", bakanlar toplantısında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a sunuldu.

Yeni Öneri: 2+2 Modeli

Bakanlık tarafından önerilen sistem, lise eğitimini 2+2 şeklinde iki aşamaya bölmeyi planlıyor. Öğrenciler, ilk iki yılı tamamladıktan sonra istediklerinde eğitimlerine son verebilecek ve temel diploma alabilecekler. Devam etmeyi seçenler ise son iki yılda mesleki veya akademik eğitimden birini tercih ederek ilerleyebilecekler.

Esnek Yapı ve Yeteneklerin Yönlendirilmesi

Yeni modelin amacı, eğitimi kısaltmak değil, öğrencilerin yeteneklerine göre yönlendirilebileceği esnek bir yapı oluşturmak olarak belirtiliyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Çağrı

Türkiye gazetesinde yer alan habere göre, bakanlar toplantısında sunumun ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, taslağın üzerinde daha fazla çalışılması gerektiğini belirttiği öğrenildi. Bu kararda eğitimcilerin, sendikaların ve Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu'nun raporunun etkili olduğu vurgulandı.

Risk Uyarısı

Kurul raporunda, 2+2 modelinin özellikle dezavantajlı bölgelerde öğrencilerin eğitimden kopma veya okulu erken terk etme riskini artırabileceği uyarısında bulunuldu. Ayrıca, 2012'de uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi sırasında 42 bin 500 sınıf öğretmeninin norm fazlası duruma düştüğü hatırlatıldı.

Öğretmen İstihdamı Endişesi

Yeni modelin benzer sorunlara yol açabileceği ve öğretmen istihdamını etkileyebileceği endişesi dile getirildi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde yeni müfredatın uygulanmaya başlanmış olması, sistemin değişikliklere tam anlamıyla adapte olması için ek zamana ihtiyaç olduğunu ortaya koyuyor.

İLGİLİ HABERLER