Porsche, Volkswagen'e 5 milyar euro'luk fatura gönderdi!

Volkswagen Grubu, 2025'in üçüncü çeyreğinde 1,3 milyar euro operasyonel zarar açıkladı. Bu zarar, COVID-19 pandemisi sonrası grubun yaşadığı ilk çeyreklik zarar oldu. Faturanın büyük bir kısmı, lüks marka Porsche'nin elektrikli araç planlarını erteleyip içten yanmalı araçlara odaklanmasından ve ABD gümrük vergilerinden kaynaklandı. Porsche'deki strateji değişikliği sadece 4,7 milyar euro ek maliyet getirirken, grup karında %61,5'lik bir düşüş yaşandı.

Porsche'nin Tarihi Çeyreklik Zararı

Porsche olarak alalım, teşekkürler.

Volkswagen Grubu'nun Milyarlarca Euro'luk Zararı

Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen Grubu, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde COVID-19 pandemisinin başından bu yana ilk kez çeyreklik zarar bildirdi.

Porsche'nin Stratejik Değişiklikleri

Grubun kar makinesi Porsche, elektrikli araç stratejisinde frene bastı ve yeni benzinli/hibrit modellere odaklanma kararı aldı.

Porsche'nin Mali Durumu

Porsche üçüncü çeyrekte 966 milyon euro operasyonel zarar açıkladı ve yılın ilk dokuz ayındaki operasyonel karı ciddi şekilde geriledi.

CEO Değişikliği

Mali sıkıntılar, Volkswagen ve Porsche'nin CEO'su Oliver Blume'un görevinden ayrılma kararını hızlandırdı.

ABD Gümrük Vergileri ve Etkileri

Volkswagen, ABD'nin gümrük tarifeleri nedeniyle ciddi ek maliyetlerle karşı karşıya kaldı ve CFO, durumun karışık olduğunu belirtti.

Yıl Sonu Beklentileri

Grup, kar uyarısını takiben yıl sonu beklentilerini korudu ancak operasyonel kar marjı hedefini düşürdü.

Çip Krizi ve Üretim Sorunları

Nexperia kaynaklı çip krizi, Volkswagen'ı üretimde sıkıntı yaşamaya iterken, şirket üretimin planlandığı gibi devam edeceğini belirtti.

İLGİLİ HABERLER