Şirketler İçin Elektronik Defter Zorunluluğu
Şirketlerin ticari defter tutma süreçleri, artık elektronik ortamda yürütülecek. Ticaret Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı iş birliğiyle hazırlanan yeni düzenleme, şirketlerin fiziki defterlerini dijital ortama geçirmesini gerektiriyor.
Yeni Tebliğ Resmi Gazete'de Yayımlandı
“İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu tebliğle, şirketlerin pay defteri ve genel kurul toplantı ile müzakere defterlerini elektronik ortamda saklamaları zorunlu hale getirildi.
Fiziki Defterlerin Kapanış Onay Süresi Uzatıldı
Elektronik defter tutma zorunluluğuna giren şirketler için noter aracılığıyla fiziki defterlerinin kapanış onayını yaptırmaları için verilen süre 2 aydan 6 aya çıkarıldı. Bu süre, şirketlere fiziki defterlerini elektronik ortama aktarma konusunda daha fazla esneklik sağlayacak.
Yönetim Kurulu Karar Defteri İçin Yeni Düzenleme
Şirketler, elektronik ortamda tutmaya başladıkları yönetim kurulu karar defterini tekrar fiziki ortamda tutmak istediklerinde ilgili kararı Ticaret Bakanlığı'na sunmaları gerekecek. Bakanlık tarafından verilen belge doğrultusunda noter tarafından fiziki defterin açılış onayı gerçekleştirilecek.