Şirketlere E-Defter Kullanımı Zorunlu Hale Getirildi!

Ticaret ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından Resmi Gazete'de yayımlanan son düzenleme ile şirketlerin ticari defterlerini elektronik ortamda tutması zorunlu hale geldi. Yeni tebliğe göre, işletmelerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini artık e-defter olarak kaydetmeleri gerekiyor. Bu değişiklikle beraber şirketlerin kağıt kullanımı azalacak ve işlemler daha hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirilebilecek.

Şirketler İçin Elektronik Defter Zorunluluğu

Şirketlerin ticari defter tutma süreçleri, artık elektronik ortamda yürütülecek. Ticaret Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı iş birliğiyle hazırlanan yeni düzenleme, şirketlerin fiziki defterlerini dijital ortama geçirmesini gerektiriyor.

Yeni Tebliğ Resmi Gazete'de Yayımlandı

“İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu tebliğle, şirketlerin pay defteri ve genel kurul toplantı ile müzakere defterlerini elektronik ortamda saklamaları zorunlu hale getirildi.

Fiziki Defterlerin Kapanış Onay Süresi Uzatıldı

Elektronik defter tutma zorunluluğuna giren şirketler için noter aracılığıyla fiziki defterlerinin kapanış onayını yaptırmaları için verilen süre 2 aydan 6 aya çıkarıldı. Bu süre, şirketlere fiziki defterlerini elektronik ortama aktarma konusunda daha fazla esneklik sağlayacak.

Yönetim Kurulu Karar Defteri İçin Yeni Düzenleme

Şirketler, elektronik ortamda tutmaya başladıkları yönetim kurulu karar defterini tekrar fiziki ortamda tutmak istediklerinde ilgili kararı Ticaret Bakanlığı'na sunmaları gerekecek. Bakanlık tarafından verilen belge doğrultusunda noter tarafından fiziki defterin açılış onayı gerçekleştirilecek.

İLGİLİ HABERLER