Koton CEO'su Bülent Sabuncu: Hazır Giyim İhracatında Kırılma Yaşanıyor
TÜRKONFED'in düzenlediği 26. İş Dünyası Zirvesi'nde konuşan Koton CEO'su Bülent Sabuncu, hazır giyim ihracatının son üç yılda 21 milyar dolardan bu yıl 16-16,5 milyar dolara düşeceğini vurgulayarak sektörde önemli bir değişim yaşandığını ifade etti.
Mısır'a Yapılan Yatırımlar Artıyor
Sabuncu, Mısır'a yönelik yatırımlarda da artış yaşandığını belirterek, son 2 ay içinde iki farklı Mısır devlet bakanından davet aldıklarını ve görüşmeler gerçekleştirdiklerini dile getirdi. "Değişim her alanda etkisini gösteriyor" diyen Sabuncu, "Daha önce üçüncü sıradayken şu an daha aşağılarda yer alıyoruz. Koton olarak üretimin yüzde 81'ini Türkiye'den sağlıyoruz ve bu konuda kararlıyız" dedi.
Genç Kuşak Tüketicilerin Talepleri Değişiyor
Sabuncu, genç kuşak tüketicilerin alışkanlıklarının hızla evrildiğini belirterek, daha hızlı ürünler talep ettiklerini ve yüksek iade oranlarının ticareti zorlaştırdığını ifade etti. İş dünyasında hızla değişen trendlere ayak uydurmanın önemine vurgu yaptı.