Tesla Model Y sahipleri sevinecek: 145 km ek menzil!

Tesla, Panasonic'in yeni nesil bataryası ile enerji yoğunluğunu yüzde 25 artırarak, Model Y'nin menzilini 720 km'ye çıkarmayı ve 2027 sonuna kadar dünya lideri seviyede üretime geçmeyi hedefliyor. Yeni batarya tasarımı, aynı zamanda kritik malzeme nikel bağımlılığını da azaltmayı amaçlıyor. Peki, anotsuz batarya nedir, ne zaman piyasaya sürülecek? Elektrikli araç batarya menzili nasıl artar? Tesla Model Y menzili artacak mı? İşte detaylar...

Panasonic, Anotsuz Batarya Üzerinde Çalışıyor

Japon teknoloji devi Panasonic, elektrikli otomobil sektöründe önemli bir gelişme kaydederek, enerji yoğunluğunu kayda değer ölçüde artıracak yeni bir pil hücresi üzerinde çalıştığını kamuoyuna duyurdu.

Panasonic, Standartları Değiştirmeyi Hedefliyor

Tesla'nın ana batarya tedarikçisi olan şirket, 2027 yılının sonuna kadar dünya lideri standartlarda bir anotsuz batarya teknolojisini ticarileştirmeyi amaçlıyor.

Grafit Anot Ortadan Kalkıyor, Enerji Yoğunluğu Artıyor

Geleneksel lityum iyon pillerde grafit, pil şarj olurken enerji depolama tarafı olan anot görevini üstlenir.

Çin'in Etkisi ve Yeni Tasarım

Ancak Çin'in tedarik zincirlerine hakimiyeti nedeniyle grafit, hem maliyet hem de üretim karmaşıklığı açısından sorunlu bir bileşen olarak öne çıkıyor.

Panasonic'İn Yenilikçi Tasarımı

Panasonic, bu grafit anotu tamamen devreden çıkararak, bunun yerine nikel, manganez ve kobalt gibi daha aktif katot malzemelerinin oranını artırmayı planlıyor. Şirketin önerdiği tasarımda, üretim aşamasında anot yer almıyor; bunun yerine anot görevi, hücrenin ilk şarjından sonra doğal olarak oluşan bir lityum metal katman tarafından yerine getiriliyor.

Panasonic'İn Beklentileri

Böylece, genel hücre hacminde bir değişiklik olmaksızın katot malzemeleri için ek alan yaratarak kapasiteyi artırıyor. Panasonic, bu teknolojinin enerji yoğunluğunu yüzde 25 oranında yükselteceğini öngörüyor.

Tesla Model Y İçin Artan Menzil

Eğer Panasonic, iddia ettiği bu teknolojik sıçramayı hayata geçirirse, ABD merkezli otomotiv devi Tesla bu durumdan en büyük faydayı sağlayabilir.

Rakip Firmaların Çabaları

Panasonic bu alandaki tek oyuncu değil. ABD yollarında anotsuz batarya kullanan ticari bir araç henüz bulunmasa da, bu teknoloji şu an için teorik bir aşamada olsa da, rakip firmalar da benzer çalışmalar yürütüyor.

Ucuz ve Hafif Bataryalar için Potansiyel

Japon şirket, bu teknolojiyi sadece menzili artırmak için değil, mevcut menzili korurken bataryaları daha düşük maliyetli ve daha hafif hale getirmek için de kullanabileceğini belirtiyor.

İLGİLİ HABERLER