50 bin TL maaşla çalışacak eleman bulmakta zorlanıyorlar! Maaş cazip olsa da iş talebi düşük!

Birçok sektörde maaş sıkıntısı yaşanırken, oto tamiri sektöründe de yetişmiş eleman eksikliği gündemde. Ustalar iş öğretecek çırak bulamamaktan ve kalifiye kalfa bulamamaktan yakınıyor. 50 bin liraya çalıştıracak kalfa ve usta bulamamaktan yakınan işverenler, iyi kazandıran ancak yoğun emek gerektiren mesleklere talebin düştüğünü belirtti. Oto tamir ustası İdris Demir "Halbuki sanayideki meslekleri öğrenseler ileride hem çok iyi meslekler edinirler hem de çok iyi kazanç elde ederler" dedi.

Sanayi şehri Gaziantep’te maddi getirisi yüksek olmasına rağmen bazı mesleklerin gençler tarafından tercih edilmemesi işçi sıkıntısını beraberinde getirdi. İşverenler aylık 15 bin liraya çırak, 50 bin liraya ise çalıştıracak kalfa ve usta bulamamaktan yakınıyor. Türkiye genelinde olduğu gibi Gaziantep’te de oto tamiri sektöründe kalifiye eleman eksikliği sorunu gün geçtikçe artıyor. Mesleğin ustaları, işlerini devredecek çırak ve kalfa bulmakta zorluk çekiyor.

Oto tamir ustaları, kolay yoldan para kazanma isteğinin yaygınlaştığına dikkat çekerek, iyi kazandıran ancak yoğun emek gerektiren mesleklere talebin düştüğünü belirtiyor. Maddi getirisi yüksek olan mesleklerin gençler tarafından tercih edilmemesinin bazı mesleklerde işçi sıkıntısını da beraberinde getirdiğini belirten oto tamir ustaları, 12 yıllık zorunlu eğitimin de etkisinin olduğuna dikkat çekiyor.

"SANAYİDEKİ MESLEKLERİ ÖĞRENSELER İLERİDE HEM ÇOK İYİ MESLEKLER EDİNİRLER HEM DE ÇOK İYİ KAZANÇ ELDE EDERLER"

Oto tamir sektöründe ciddi elaman sıkıntısı yaşandığını belirten oto tamir ustası İdris Demir ise iyi ustaların yetişmesi için çocukların 10-12 yaşlarından itibaren sanayide olmaları gerektiğine dikkat çekerek, "Bugünün şartlarında kalifiye bir elemanın aldığı maaş yaklaşık 40 bin liradır. Maaşın yanında SGK’sı ve diğer hakları da var. Fakat kimse bu mesleğe rağbet etmiyor. Oto tamircilik kirli ve kolay bir meslek olmadığı için pek fazla kimse tercih etmiyor. Herkes daha basit iş istiyor. Halbuki sanayideki meslekleri öğrenseler ileride hem çok iyi meslekler edinirler hem de çok iyi kazanç elde ederler. 12 yıllık zorunlu eğitim ve meslek beğenmemeden dolayı eleman yetişmiyor. Çünkü lise çağında olan bir kişi sanayiye gelip çalışmıyor. Çalışmadığı gibi mesleğe de rağbet etmiyor. Fakat ilkokul çağında yani çocuk yaşta iken sanayiye geldiğinde mesleği daha iyi öğreniyor. Ağaç yaş iken eğilir. Bundan dolayı çocuk küçük yaştan itibaren ancak meslek öğrenebilir. Ben bu mesleğe 10 yaşında başladım. Babam çalışmamı istemedi ama ben çalışmak istedim. Mesleğimi sevdim ve tamirci olmak istediğim için çalışmaya devam ettim. Şu an okuyan birçok arkadaşım, ’usta gelip senin yanında çalışayım’ diyor. Üniversite mezunları bile bu mesleği öğrenmek istiyor. O yüzden çocuklara, ‘gelin meslek öğrenin’ diyorum. Meslek altın bileziktir" şeklinde konuştu.

ELEMAN SIKINTISI ARAÇ TAMİR SÜRELERİNİ DE UZATIYOR

Eleman sıkıntısının araç tamirlerini de etkilediğini belirten Fethulla Ensari isimli vatandaş da, "Eskiden araçlarımızı tamir için sanayiye getiriyorduk, en geç iki saat içerisinde tekrar teslim alıyorduk. Şimdi aracımızı sabah getiriyoruz, akşama kadar tamiri sürüyor. Ustalara bunun nedenini sorduğumuzda, usta elemanları olmadığı için ancak tamir edebildiğini söylüyor. Yeterli elaman olmadığı için araç tamirlerinde de gecikme oluyor. Bu durumda bizim için sorun oluyor" diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER