Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na katılan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, "Bursa’mızı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirmek için dünyadaki iyi uygulamaları yakından takip ediyoruz" dedi.
Toplantı, İngiltere’nin başkenti Londra’da gerçekleştirildi.
EBRD Yeşil Şehirler Programı’nın 10. yılı dolayısıyla düzenlenen etkinlikte, şehirlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerini daha temiz ve uygun maliyetli enerjiyle nasıl elektriklendirebileceği ele alındı.
Ayrıca, düşük karbonlu ve geleceğe hazır konutların inşası, iklim değişikliğine uyum için atık su sistemlerinin modernizasyonu gibi konular değerlendirilmiştir.
Isı direncinin güçlendirilmesi ve iklim kaynaklı şoklarla mücadelede yapay zekanın rolü de toplantının önemli gündem maddeleri arasında yer aldı.
Etkinliğe Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba dışında Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras da katıldı.
Toplantıda, "Yarına yatırım yapmak: herkes için yeşil ve dayanıklı şehirler inşa etmek" temasıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, Türkiye’den katılan belediye başkanları ile şehirlerin geleceği hakkında verimli görüşmeler yapıldı. Şahin Biba, "İklim değişikliğiyle mücadelede uluslararası deneyimleri dinleme ve paylaşma imkanı bulduk. Şehir hizmetlerinde yenilikçi çözümler ve yapay zekâ destekli yönetim uygulamaları hakkında değerli bilgiler aldık" diye belirtti.