4+4+4 Eğitim Modeli Yeniden Değerlendiriliyor
Türkiye’de 2012’den bu yana uygulanan 4+4+4 zorunlu eğitim modeli, özellikle lise düzeyinde eleştirilere maruz kalıyor. Bu bağlamda, 3+1 ve 2+2 modelleri üzerinde duruluyor.
Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Talat Yavuz'dan Açıklamalar
Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Talat Yavuz, eğitimin sürekli gözden geçirilmesi gerektiğini vurgulayarak yapılan kapsamlı çalışmaların zorunlu eğitim yapısının daha etkin hale getirilmesi gerektiğini ortaya koyduğunu belirtti.
Yapılan Saha Araştırması ve Anket Çalışmaları
Eğitim-Bir-Sen'in yapacağı saha araştırma ve anket çalışmalarıyla elde edilen veriler, eğitimde kaliteyi artırma ve öğrencilere daha uygun kariyer yolları sunma amacını taşıyor.
Yeni Model Önerileri ve Hedefler
Yapılacak çalışmalar sonucunda ortaya çıkacak yeni model önerileri arasında bireyselleştirilmiş lise yapısı, zorunlu okul öncesi eğitim, STEM odaklı esnek müfredatlar ve mesleki yönlendirme sistemlerinin güçlendirilmesi bulunuyor.
Yıl Bazlı Yapılandırma ve Model Önerileri
Doç. Dr. Turgay Öntaş, eğitim modelinin ülkenin sosyal ve kültürel yapısına göre belirlenmesi gerektiğini vurgulayarak yıl bazlı yapılandırmanın önemine dikkat çekti. Öntaş, öğrencileri farklı hedeflere yönlendirebilen kariyer rehberliği sistemlerinin önemine de değindi.
Mesleki Eğitimin Zorunluluk Olarak Sunulması
Prof. Dr. İsmail Hakkı Mirici, mesleki eğitimin zorunlu hale getirilmesi gerektiğini savunarak meslek liselerinden yüksekokullara geçiş süreçlerinin planlı bir şekilde yürütülmesi gerektiğini ifade etti.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'den Açıklamalar
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, gelen önerileri yakından takip ettiklerini belirterek, alınacak kararların siyasi mekanizmalarla değerlendirileceğini ve henüz bir kararın alınmadığını ifade etti.