KDK devreye girdi, depremzedenin mağduriyeti giderildi
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), depremzede bir vatandaşın hak sahipliği başvurusunda yaşadığı sorunu dostane çözüm yöntemiyle sonuçlandırdı. Hatay’da yaşayan vatandaşın, tapuda “depo” olarak görünen taşınmazının uzun yıllardır konut olarak kullanıldığı tespit edilerek hak sahipliği işlemleri tamamlandı.
Tapuda depo görünen konut için hak sahipliği engeli
6 Şubat 2023’teki Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen Hataylı vatandaş, AFAD’a yaptığı hak sahipliği başvurusunda olumsuz yanıt aldı. Taşınmazın tapuda “depo” vasfıyla kayıtlı olması nedeniyle başvurusu reddedilen depremzede, konutta uzun yıllardır yaşandığını gösteren elektrik, su, doğal gaz abonelikleri, fatura örnekleri, nüfus kayıt bilgileri ve muhtarlık yazısı gibi belgeler sundu.
KDK sürece dahil oldu
Başvurunun reddedilmesi üzerine vatandaş, Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) müracaat etti. KDK, mağduriyetin giderilmesi için Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile iletişime geçti.
Hak sahipliği kararı çıktı
AFAD, KDK’nin girişimiyle yapılan incelemede, vatandaşın sunduğu belgeleri dikkate aldı. Taşınmazın fiilen konut olarak kullanıldığının tespiti üzerine hak sahipliği talebinin kabul edildiğini ve işlemlerin başlatıldığını KDK’ye bildirdi.
Dostane çözüm örneği
KDK, vatandaşın mağduriyetinin çözülmesini sağlayarak, kamu kurumlarıyla vatandaşlar arasında köprü görevi üstlendi. Kurum, benzeri durumlarda vatandaşların başvurularının dikkatle değerlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı.