Konya Şeker kan kaybederken başkanın aile şirketi İsrailli firmayla büyüyor

Konya Şeker’in yerli üretim vizyonunu taşıyan PanPlast güç kaybederken, Kooperatif Başkanı Ramazan Erkoyuncu’nun oğlunun ortağı olduğu ERKDEM Tarım, rakip İsrailli firmaların ürünlerini pazarlıyor. Başkanlıktan sadece iki ay sonra kurulan bu şirket, çiftçiye ait gücün özel çıkarlara yönlendirildiği şüphesini doğuruyor.

Konya Şeker’in Yerli Üretim Vizyonu Tehlikede

Konya Şeker’in yerli üretim vizyonunu taşıyan PanPlast güç kaybederken, Kooperatif Başkanı Ramazan Erkoyuncu’nun oğlunun ortağı olduğu ERKDEM Tarım, rakip İsrailli firmaların ürünlerini pazarlıyor.

ERKDEM Tarım'ın Yükselişi ve PanPlast'ın Gerilemesi

Başkanlıktan sadece iki ay sonra kurulan ERKDEM Tarım, çiftçiye ait gücün özel çıkarlara yönlendirildiği şüphesini doğuruyor.

Kooperatif Başkanı Aile Şirketinde Rol Alıyor

Bu gelişmelerin merkezinde ise Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Başkanı Ramazan Erkoyuncu’nun aile şirketi bulunuyor.

Stratejik Şirketlerin Zararları Artıyor

STRATEJİK ŞİRKETLER ZARAR ÜSTÜNE ZARAR AÇIKLIYORBeta Ziraat ve PanPlast gibi Konya Şeker’in çiftçiye doğrudan hizmet veren iştirakleri, son iki yılda art arda zarar açıklıyor. 2023 yılında Beta Ziraat 308 milyon TL, PanPlast ise 324 milyon TL zararla kapattı. 2024 verileri de durumun iç açıcı olmadığını gösteriyor: Beta Ziraat 57 milyon TL, PanPlast ise 83 milyon TL zarar etti.

Yerli Üretim Modelleri Geri Çekiliyor

Oysa bu şirketler, geçmişte Konya çiftçisini küresel tarım tekellerine karşı koruma amacıyla kurulan, yerli üretim odaklı modellerin başlıca örnekleriydi.

ERKDEM Tarım ve Küresel Rekabet

ERKOYUNCU AİLESİNİN ŞİRKETİ KÜRESEL RAKİPLERLE ÇALIŞIYORPanPlast ve Beta Ziraat’in pazar payı kaybederken, ERKDEM Tarım’ın küresel rakip firmaların ürünlerini piyasaya sunması dikkat çekiyor.

Etik Sorunlar ve Çıkar Çatışmaları

ETİK SORULAR DERİNLEŞİYORKonya Şeker’in yerli üretim vizyonunu taşıyan iki önemli iştirakinin hızla zarar açıklamaya başlaması ve buna paralel olarak Başkan Erkoyuncu’nun ailesine ait özel bir şirketin, bu firmaların doğrudan rakiplerinin ürünlerini satması, kamuoyunda artan bir şekilde “çıkar çatışması” tartışmalarını gündeme getiriyor.

İLGİLİ HABERLER