Minik Tuna’nın gösterisinde babasından duygusal destek

Elazığ'daki Salim Hazardağlı İlkokulu etkinliğinde, Tuna Sözeyataroğlu'nun ağzından bayrağını çıkaramaması babasının yardım etmesiyle duygusal anlar yaşattı.

Elazığ’da eğitim veren Salim Hazardağlı İlkokulu’nda düzenlenen etkinlikte sahne alan 1. sınıf öğrencisi Tuna Sözeyataroğlu, sergilediği performansla programa damga vurdu.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün en sevdiği zeybek oyununu oynamak üzere sahneye çıkan Tuna’nın performansı sırasında, salonda bulunan annesi gözyaşlarını tutamadı.

Gösterinin final bölümünde, koreografi gereği cebinden Türk bayrağı çıkarmaya çalışan küçük Tuna, bu isteğini yerine getirmekte zorlandı.

Tam bu sırada salonda bulunan babası, oğlunun sahnede zorlandığını görerek hızla sahneye doğru koştu.

Baba, Tuna’nın cebindeki Türk bayrağını çıkarmasına ve açmasına yardım ederek gösteriyi gururla tamamlamasını sağladı.

Babanın bu ani ve duygusal müdahalesi, salondaki veliler ve öğretmenler tarafından uzun süre alkışlandı.

Duygu dolu anların yaşandığı bu etkinlik, Okulda Eğitimin Niteliğini Geliştirme ve Başarıyı Artırma (OTİS) projesi kapsamında yürütülen "Salim Hazardağlı İlkokulu İstiklal Marşı’nın 10 Kıtasını Ezbere Okuyor" projesi çerçevesinde gerçekleştirildi. Çalışma doğrultusunda okulda eğitim gören toplam 368 öğrenci’nin İstiklal Marşı’nın 10 kıtasının tamamını ezberlediği noter huzurunda tespit edilerek kayıt altına alındı.

Türkiye’de ilk kez bir eğitim kurumunun, öğrencilerinin İstiklal Marşı’nı ezberleme başarısını noter tespitiyle resmiyete döktüğü bu programda konuşmalar da sırasıyla gerçekleştirildi.

Programın ardından duygularını paylaşan Tuna, sahnede yaşadığı heyecanı ve babasının desteğiyle bayrağı açtığı andaki gururu dile getirerek arkadaşları adına mutlu olduğunu ifade etti.

Etkinlikte konuşma yapan Elazığ İl Milli Eğitim Müdürü Berat Şahin, çocuklara ilk öğretilen değerlerin önemine dikkat çekti. Şahin, “Çocuklarımıza konuşmaya başladıklarında ilk öğrettiğimiz iki temel değer var.

Biri milli değerimiz, biri manevi değerimiz. İlk başta kelime-i şehadetle İstiklal Marşı’mızı öğretiyoruz. Çünkü bu ülkenin birliği, beraberliği bu iki temel değer üzerinde kuruldu.” dedi.

Salim Hazardağlı İlkokulu Müdürü Cengiz Batmaz ise projeye ilişkin bilgi vererek, “Salonumuz çok küçük ama yüreğimiz çok büyük.

Bu ilke nereden başladı diye düşünürsek, her okul İstiklal Marşı’nı ezberliyor.

Ancak biz Türkiye’de bir ilk yapmaya çalıştık. İyi bir proje başlattık.” şeklinde konuştu.

Noter heyetinin toplamda 368 öğrencinin 10 kıtayı eksiksiz şekilde ezberlediğini müşahede etmesi, bu durumu resmi evrakla kayıt altına almasını sağladı.

Alınan noter tasdikli belgenin okulun arşivinde ve müzesinde tarihi bir vesika olarak sergileneceği öğrenildi.

İLGİLİ HABERLER