Pakistan başbakanı Şerif: 'Görüşmelerde umut verici ilerlemeler kaydedilmiştir'

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasındaki barış müzakerelerinde olumlu gelişmeler yaşandığını açıkladı.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasında İsviçre’de gerçekleştirilen barış müzakerelerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Şerif, müzakerelerin olumlu ve yapıcı bir atmosferde gerçekleştirildiğini belirterek, ‘60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşılması için yol haritası üzerinde mutabakat sağlanması, siyasi denetim sağlayacak bir Yüksek Düzeyli Komite kurulması ve daha fazla teknik görüşmelere başlanması’ gibi konularda umut verici ilerlemeler kaydedildiğini ifade etti.

Pakistan Başbakanı, dün Bürgenstock kasabasında düzenlenen ABD-İran müzakerelerinin ilk turunun ardından yaptığı açıklamalarda, arabulucu olarak üstlendiği rolü vurguladı. ‘İslamabad Mutabakat Zaptı çerçevesinde oluşturulan Yüksek Düzeyli Komite’nin ilk toplantısı başarıyla tamamlanmıştır,’ diyen Şerif, gelişmelerin detaylarını paylaştı. Şerif, ABD ve İran’ın sorunları diplomasi yoluyla çözme çabasını olumlu bulduğunu belirtirken, bu süreçte destek sağlayan ülkeleri de andı. Özellikle, ‘görüşmelere ev sahipliği yaparak kolaylaştırıcı rol üstlenen İsviçre hükümetine teşekkür ederim’ diyen Şerif, ‘bu müzakerelerin ilerlemesi için gerekli şartları oluşturan Katar’a şükranlarımı sunuyorum’ ifadesini kullandı.

Pakistan Dışişleri Bakanı Muhammed Ishaq Dar ve İçişleri Bakanı Mohsin Naqvi’ye de diplomatik çabalarına katkıları için teşekkür eden Şerif, ‘Pakistan, barışçıl ve kalıcı bir çözüm için diyalog ve diplomasiyi ilerletme yönündeki dürüst ve samimi rolünü sürdürecektir’ dedi.

İLGİLİ HABERLER