"Futbolcu İnspirasyonlu Lüks Marka BALR'ın Pandemi Sonrası İflası"

2013 yılında kurulan BALR, futbolcuların lüks yaşam tarzını moda haline getirmişti. Ancak COVID-19 pandemisi markayı zayıflattı. Ana şirketin yatırımlarıyla kurtulamayan BALR, marka haklarını sattı. Kardeş marka 433 platformu ise yoluna devam edecek. CEO, artık tüm odaklarını 433'e yönlendirdiklerini belirtti.

2013 yılında eski Hollandalı futbolcu Demy de Zeeuw tarafından kurulan BALR, kısa sürede dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Markanın hedefi, futbolcuların temsil ettiği lüks yaşam tarzını, modaya dönüştürmekti.

Louis Vuitton valizleriyle tanınan futbolculardan ilham alan marka, tişörtlerden ayakkabılara kadar geniş bir ürün yelpazesi oluşturarak lüks tüketimin yeni adresi haline geldi.

PANDEMİ SONRASI SATIŞLAR DÜŞTÜ


Ancak, COVID-19 pandemisi sonrası BALR’ın mali yapısı ciddi şekilde zayıfladı. 2023 yılı itibarıyla markanın brüt kârı 4,6 milyon eurodan 3,9 milyon euroya geriledi. Brüt kâr marjları %15 oranında düşerken, net zarar 1,7 milyon euroyu aştı. Şirketin birikmiş vergi borcu ise 6,7 milyon euroya kadar çıktı.

YATIRIM ÇABALARINA RAĞMEN KURTULAMADI


BALR’ın arkasındaki ana şirket Juramy, 2024 yılında şirketi kurtarmak için 10 milyon euro daha yatırım yaptı. Ancak bu çabalar da markanın iflasını engellemeye yetmedi. Juramy, 2022 yılında da 11 milyon euro fon toplamıştı. Şirket son olarak BALR’ın marka haklarının küçük bir bölümünü üçüncü bir tarafa sattı.

KARDEŞ MARKA YOLA DEVAM EDECEK


BALR’ın kardeş markası olan ve futbol içerikleri üreten 433 platformu ise yoluna devam edecek. Aylık 350 milyon kullanıcıya ulaşan sosyal medya devi, artık şirketin ana odak noktasını oluşturacak. CEO Juul Manders, "Düşen satışlar, artan maliyetler ve koronavirüs sonrası biriken borçlar BALR’ın sonunu getirdi. Artık tüm enerjimizi 433’ün büyümesine yönlendiriyoruz" dedi.

İLGİLİ HABERLER