Sosyal medya devi Facebook'ta 'ücretsiz bağlantı' dönemi sona eriyor

Meta, Facebook platformunda harici link paylaşımını sınırlamak için Meta Verified adlı aylık 9,99 sterlinlik abonelik hizmetini başlattı. 2024 yılında sosyal medya trafiğinde yüzde 50 oranında düşüş yaşayan medya kuruluşları, kullanıcıların link paylaşımı için getirilen iki adet sınırı nedeniyle erişim sorunlarıyla karşı karşıya kaldı. Bu değişiklikler, haber trafiğine önemli bir darbe vurdu.

Meta, Harici Bağlantı Paylaşımında Kısıtlamaya Gidiyor

Sosyal medya devi Meta, Facebook platformunda harici internet sitesi bağlantılarının paylaşımını kısıtlayacak bir uygulama üzerinde çalışmaya başladı. Bu uygulama, bağlantı paylaşımını ücretli hale getirerek aboneliği olmayan kullanıcıların paylaşım imkanlarını sınırlıyor.

Harici Bağlantı Paylaşımı Sınırlanıyor

Meta'nın başlattığı test süreci, kullanıcıların harici link paylaşım haklarını belirli bir sınıra tabi tutuyor. Meta Verified aboneliği olmayan kullanıcılar artık aylık sadece iki adet harici bağlantı paylaşma hakkına sahip olacaklar.

Ücretli Abonelik Sistemi Devrede

Aylık iki bağlantı sınırını aşan kullanıcılar, platformda ücretli abonelik sistemine yönlendirilecekler. Bu yeni düzenleme ile Meta'nın gelir modeli de değişikliğe uğramış olacak.

Meta Verified Aboneliği ve Fiyatlandırma

Birleşik Krallık verilerine göre, sınırsız bağlantı paylaşımı ve ek özellikler sunan Meta Verified aboneliği için aylık en az 9,99 sterlin ödenmesi gerekecek. Bu abonelik modeli, özellikle içerik üreticilerini ve belirli sayfaları hedefliyor.

Medya Kuruluşlarının Trafik Sorunu

Yeni düzenleme doğrudan haber sitelerini etkilemese de, okuyucuların paylaşım yetisinin kısıtlanması haber sitelerine trafik kaybı yaşatabilir. Meta'nın algoritma dışında bıraktığı haber içeriklerine erişimde yaşanan düşüş, haber sitelerinin Facebook kaynaklı trafiğinin azalmasına neden olmuştu.

Uyarı Mesajları Başladı

Sosyal medyada paylaşılan ekran görüntüleri, kısıtlamanın 16 Aralık itibarıyla başladığını gösteriyor. Meta Verified olmayan profillere gönderilen uyarı mesajlarında, ücretsiz paylaşım kotasının dolduğu ve daha fazla etkileşim için ücretli modele geçilmesi gerektiği belirtiliyor.

Uzmanlardan Yorumlar

Medya danışmanı David Buttle, Meta'nın bu adımını "ücretsiz içerik dağıtımından gelir odaklı bir modele geçiş" olarak değerlendiriyor. Uzmanlara göre Facebook, abonelik gelirlerini ve içerik üreticilerinden elde edilecek kazancı önceliklendiren bir yapıya doğru evriliyor.

İLGİLİ HABERLER