Volkswagen elektrikli araçlarda yeni satış sistemi!

Volkswagen, 2026 yılı başından itibaren elektrikli araç (BEV) satışlarında 2020'de başlattığı acente modelini sonlandırarak geleneksel bayi sistemine geri dönme kararı aldı. Bu strateji değişikliğiyle birlikte, bayilerin tamamen elektrikli modellerin satışından elde edeceği kar marjı, içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla %2 puan daha düşük olacak.

Volkswagen Elektrikli Araç Satışlarında Yeni Bir Döneme Giriyor

Volkswagen, gelecek yılın başından itibaren elektrikli otomobillerinin satışını bayilerin kendi nam ve hesabına gerçekleştireceği klasik sisteme devrediyor. 2020'den bu yana uygulanan acente modelinde bayiler, üretici adına satış yapıyordu.

Yalnızca Kurumsal ve Filo Satışları Acente Sistemiyle Yürütülecek

Yeni düzenlemeyle beraber, yalnızca kurumsal ve filo satışları acente sistemi üzerinden gerçekleştirilecek. Bu karar, bayilerin stok ve satış risklerini yeniden üstlenmesini gerektiriyor.

Bayi Kar Marjlarında Değişiklikler

Alman otomotiv yayını Automobilwoche'nin ulaştığı bilgilere göre, Volkswagen'in elektrikli araç satışlarındaki bayi kar yapısı önemli ölçüde değişiyor. İçten yanmalı motorlu araçlarda sabit kar marjları korunurken, elektrikli modellerde teşvikler azaltılacak.

Yeni Marj Sistemi ve Etkileri

Yeni dönemde, elektrikli araçlar için temel kar marjı ve ek marj oranları düşürülecek. Bu da bayilerin her bir elektrikli araç satışından elde edeceği gelirin azalmasına neden olacak.

Volkswagen Yetkilisinden Açıklama

Volkswagen Almanya Direktörü Achim Schaible, elektrikli araçlardaki kar marjlarının değişeceğini belirterek bu durumun sektör genelinde gözlemlendiğini ifade etti. Otomotiv endüstrisindeki dönüşümün kar ve bonus politikalarını da etkilediğini vurguladı.

Bayilerin Üstleneceği Riskler

Yeni sistemde bayiler, stok, pazarlama ve fiyatlandırma risklerini üstlenecekler. Bu durum, müşterilere sunulan indirimlerin azalmasına ve rekabetçi fiyat politikalarının benimsenmesine neden olabilir.

Tasarruf Programının Bir Parçası

Volkswagen CEO'su Oliver Blume'un 2023 sonunda açıkladığı 10 milyar Euroluk tasarruf programının bir parçası olan bu karar, satış ve dağıtım kanallarından 4 milyar Euro'luk katkı sağlamayı hedefliyor. Elektrikli araçlardaki kar marjının düşürülmesi, bu hedefe ulaşılmasında önemli bir adım olarak görülüyor.

İLGİLİ HABERLER