Büyükşehir Belediyesi, atık lastikleri ekonomiye kazandırarak geri dönüşüme destek veriyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Alanya'da gerçekleştirdiği geri dönüşüm projesi kapsamında 6 yılda tam 30 tır atık araç lastiğini ekonomiye kazandırdı. Bu proje sayesinde geri dönüşüm ve çevre koruma konularında önemli bir adım atılmış oldu. Belediye, sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarını kararlılıkla sürdürmeye devam ediyor.

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı işbirliği ile başlatılan çalışma kapsamında doğaya gelişigüzel atılan araç lastiklerini topluyor.

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü ekipleri, Alanya’nın 102 mahallesinde boş alanlara, ormana ve yol kenarlarına düzensiz bir şekilde atılan araç lastiklerini topluyor.

Hem doğaya zarar veren hem görüntü kirliliğinin yanı sıra yağışlı havalarda içine biriken su nedeniyle sinek ve haşerelerin üreme yeri haline gelen atık lastikler ekipler tarafından alınıyor. Araçlarla taşınarak belirlenen noktalarda istiflenen atık lastikler daha sonra geri dönüşüm tesislerine gönderiliyor. 2025 yılında 5 tır, son altı yılda ise yapılan çalışmayla 30 tır atık lastik toplandı. 

İLGİLİ HABERLER