Google üzerinden karalama kampanyası

Gazze’ye insani yardım ulaştırmayı hedefleyen Sumud Filosu, İsrail’in Google üzerinden yürüttüğü milyon dolarlık propaganda kampanyasının hedefi oldu. Aktivistler, Google reklamlarının Gazze’deki insani krizi gölgelemeye çalıştığını belirterek şirketi “soykırıma fon sağlamakla” suçladı.

İnsani Yardım Konvoyu İsrail'in Propaganda Hedefi Oldu

Gazze’ye insani yardım ulaştırmak için yola çıkan Küresel Sumud Filosu, İsrail’in dijital propaganda kampanyalarının merkezine yerleştirildi.

Sumud Filosu’na Yeni Tekneler Katıldı

Aktivistler ve gözlemciler, Google üzerinden yayılan sponsorlu içeriklerle filonun “terörist girişim” olarak karalanmasına tepki gösteriyor. 6 tekne daha Yunanistan'dan Sumud Filosu'na katıldı. Eylül ayının ortalarında yola çıkan Global Sumud Flotilla, Arapça’da “direniş” anlamına gelen “sumud” kavramından esinleniyor.

Konvoyun Amacı ve Hareket Noktası

Yaklaşık 40 tekneden oluşan konvoy, Tunus’un Bizerte Limanı’ndan Gazze’ye gıda, ilaç ve tıbbi malzeme taşımak üzere hareket etti. Filo, 22 aydır süren ablukanın yol açtığı kıtlığı kırmayı ve uluslararası kamuoyunun dikkatini çekmeyi hedefliyor.

Ulusal ve Uluslararası Destek

Katılımcılar arasında İtalya’dan 58 gönüllü, ABD’li gaziler, parlamenterler, gazeteciler ve aktivistler bulunuyor. Filo, Tunus’ta demirliyken iki kez İHA saldırısına uğradığını duyurdu; bu saldırıların İsrail’e ait olduğu öne sürülse de Tel Aviv yönetimi sorumluluğu reddetti.

Ulusal Bakanların İsrail'e Çağrısı

Türkiye, İspanya, Brezilya ve Endonezya’nın da aralarında bulunduğu 16 ülkenin dışişleri bakanları, 17 Eylül’de İsrail’e “her türlü yasa dışı ve şiddet içeren eylemden kaçınma” çağrısı yaptı. Filo sözcüsü Saif Abukeshek ise “Bu yalnızca bir kampanya değil, bir dayanışma zinciri” ifadelerini kullandı.

Google'ın İsrail ile Anlaşması Tartışma Yaratıyor

Tartışmaların merkezinde, İsrail’in Google ile yaptığı 45 milyon dolarlık reklam anlaşması bulunuyor. Drop Site News’in 4 Eylül tarihli raporuna göre, Netanyahu’nun ofisiyle koordine edilen bu kampanya kapsamında Mart ayından bu yana YouTube ve Google Display & Video 360 platformlarında binlerce reklam yayımlandı.

Reklam Kampanyasının İçeriği ve Eleştiriler

Reklamlarda Gazze’de kıtlık olmadığı iddia ediliyor, BM suçlanıyor ve “Gaza Humanitarian Foundation” (GHF) övülüyor. GHF, 766 Filistinlinin öldürüldüğü yardım dağıtım noktaları nedeniyle eleştirilere hedef olmuş durumda. Özellikle Sumud Filosu’na yönelik sponsorlu içerikler, Google aramalarında ilk sırada çıkıyor.

Sosyal Medyada Kampanyaya Tepkiler

Sosyal medya platformlarında tepkiler büyüyor. X (Twitter) kullanıcıları @Google’ı etiketleyerek şirketi “soykırıma fon sağlamakla” suçluyor. Aktivist Guy Christensen, “Google, Netanyahu’nun ofisiyle 45 milyon dolarlık propaganda anlaşması imzaladı. Gazze’de açlık yok diyorlar” notuyla paylaştığı video 5 binden fazla beğeni aldı.

Aktivistler ve Gözlemcilerin Değerlendirmesi

Aktivistlere göre bu reklam kampanyası, Gazze’deki insani krize dikkat çekmek isteyen girişimleri itibarsızlaştırmayı amaçlıyor. Uluslararası gözlemciler ise Google’ın bu süreçte tarafsızlık ilkesini ihlal ettiğini belirtiyor. Küresel Sumud Filosu’nun Gazze’ye doğru yolculuğu sürerken, dijital propaganda tartışması da uluslararası kamuoyunun gündemine oturmuş durumda.

İLGİLİ HABERLER