İZBAN’da butonlu kapı dönemi yeniden başlıyor

İZBAN, 1 Temmuz 2026 itibarıyla butonlu kapı sistemine geri dönerek enerji tasarrufu ve yolcu konforunu artırmayı hedefliyor.

İzmir’de toplu ulaşım aracı olan banliyö tren sistemi İZBAN, pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak durdurulan butonlu kapı uygulamasına 1 Temmuz 2026 tarihinde yeniden geçiş yapıyor.

Yaz aylarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfının önüne geçmek amacıyla eski normale dönüş süreci başlıyor.

Korona virüs pandemisi süresince kapıların otomatik açılmasını sağlayan sistem, butonlu sisteme bırakılıyor.

Yeni uygulamayla birlikte, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapılar otomatik olarak açılmayacak; yolcular kendi inip binecekleri kapıları buton yardımıyla açacak.

Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapıların otomatik olarak açılması, içerideki serin havanın hızla dışarıya kaçarak klimaların çok daha fazla enerji harcamasına neden oluyordu.

Avrupa’da birçok modern raylı sistemde standart olan butonlu kapı uygulamasına geçilmesiyle birlikte yalnızca kullanılan kapıların açılacağı belirtiliyor.

Bu sayede vagonlardaki serin hava korunacak ve gereksiz klima kullanımı azaltılarak karbonsalınımı engellenecek.

Butonlu sistemin kullanımı oldukça pratik.

Tren durağa yaklaştığında kapı butonunda yanan kırmızı ışık, sistemin henüz kapı açmaya uygun olmadığını gösterirken, güvenli iniş ve biniş sağlandığında yanacak olan yeşil ışık, sistemin aktif olduğunu bildiriyor.

Yolcular, yeşil ışık yandığında butona hafifçe dokunarak kapıyı açabilecek.

Bu çevreci ve tasarruf odaklı uygulama için istasyonlarda ve tren içlerinde bilgilendirme anonsları yapılacak.

İLGİLİ HABERLER