İzmir Körfezi'nden Çıkarılan 1 Milyon Ton Dip Çamuru Çevre Koruma Çalışmalarına Destek Olacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aralık 2024'ten bu yana İzmir Körfezi'nde gerçekleştirdiği dip tarama ve derinleştirme çalışmaları sonucunda 1 milyon ton dip çamurunu tahliye etti. Bu faaliyetlerle körfezin temizlenmesi ve canlı yaşamının desteklenmesi amaçlanmaktadır.

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından İzmir Körfezi’nde başlatılan dip tarama operasyonu, belirlenen takvim doğrultusunda devam ediyor.

Yaklaşık 50 bin hafriyat kamyonuna eşdeğer olan 1 milyon tonluk çamur çıkarma işlemi, deniz tabanındaki birikimin giderilmesi ve su sirkülasyonunun artırılması amacıyla gerçekleştiriliyor.

Çalışmaların ana merkezi olarak Bostanlı açıkları ve Çiğli bölgesi belirlenirken, tarama faaliyetlerinin Körfez’in kuzey aksında derinleştirme çalışmalarına odaklandığı bildirildi.

İZSU Genel Müdürlüğü Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı Güzin Özbaş, “İzmir Körfezi’ndeki su sirkülasyonunun yetersiz olduğu bilimsel raporlarla da ortaya konmuş durumda. Bu konu uzun yıllardır üzerinde çalışılan bir mesele. Amacımız, su sirkülasyonunu artırmak ve birikmiş sedimanı uzaklaştırarak Körfez’deki kirliliğin azaltılmasına katkı sağlamak. Körfez’e güneyden giren su kuzeyden çıkıyor. Ancak kuzey kesimlerdeki sığlıklar nedeniyle suyun çıkışı zorlaşıyor” dedi. 

İLGİLİ HABERLER