Kastamonu'da, 530 yıllık gelenekler çerçevesinde ihtiyaç sahibi ve yetim çocuklar için unutulmaz bir sünnet şöleni düzenlendi.
Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürlüğü'nün Organizasyonu
Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürlüğü tarafından düzenlenen etkinlik, Sultan 2. Bayezid Vakfı'nın hayır şartları doğrultusunda gerçekleştirildi.
Kışla Parkı'nda Şehir Turu
Şölende, 25 çocuk Kışla Parkı’nda off-road, motosiklet ve klasik araçlarla oluşturulan konvoy eşliğinde şehir turu attı.
Cumhuriyet Meydanı'nda Fotoğraf Çekimi
Mehteran takımının marşları eşliğinde yapılan şehir turunun ardından çocuklar, Cumhuriyet Meydanı’nda Şehit Şerife Bacı ve Atatürk Anıtı önünde fotoğraf çektirdi.
Hz. Pir Şeyh Şabanı Veli Külliyesinde Dua
Etkinliğin devamında Hz. Pir Şeyh Şabanı Veli Külliyesinde sünnet ettirilen çocuklar için dua edildi.
Kına Yakma ve Altın Hediye
Ayrıca, Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli Camisi'nde sünnet olan çocuklara kına yakıldı ve altın hediye edildi. Şölen, mesire alanında düzenlenen çeşitli oyunlar ve eğlencelerle devam etti.
Hediyeler ve Tebrikler
Sünnet olan çocuklara, hayırseverlerin katkılarıyla bisiklet ve farklı hediyeler dağıtıldı. Kastamonu Vakıflar Bölge Müdürü Halil Alper, etkinlikle ilgili olarak, "Bu gelenek, asırlardır süregelen kardeşlik ve paylaşma simgesidir. Her yıl düzenlediğimiz sünnet şöleni ile çocuklarımızın mutlu olmasını sağlıyoruz. Bu geleneğimizi gelecekte de sürdürmeyi hedefliyoruz," dedi.
Milletvekili ve Vali Yardımcısının Değerlendirmeleri
Etkinliğe katılan Kastamonu Milletvekili Halil Uluay, "Bu güzel organizasyon, Kastamonu için büyük bir kazanım. Bayram havasında geçen etkinlikte çocukların mutluluğu görülmeye değerdi," ifadelerini kullandı. Vali Yardımcısı Mevlüt Özmen de Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün Türk kültürü ve aile yapısının korunmasındaki önemine vurgu yaparak, "Çocukların mutluluğu için hiçbir masraftan kaçınılmadan bu etkinlik yapılıyor. Emek veren herkesi tebrik ediyorum," dedi.
Katılımcıların Duyguları
Etkinlikte yer alan baba Doğan Kayran, "Organizasyon çok güzel olmuş, umduğumdan daha fazlasını gördüm," şeklinde duygularını ifade etti. Sünnet olan çocuklardan Bayram Kayran ise, "Burada olmaktan dolayı çok mutluyum," diyerek etkinlikten duyduğu sevinci paylaştı.
Kastamonu'da 530 yıllık vakıf geleneğiyle 25 çocuk sünnet ettirildi.