Artemisbet JOJOBET
08 Ağustos 2025
İstanbul
Parçalı bulutlu
26°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Dünya İtalya, Messina Boğazı'nda Dev Asma Köprüsü Projesine Onay Verdi—Tarihî Altyapı Yatırımı Bekleniyor

İtalya, Messina Boğazı'nda Dev Asma Köprüsü Projesine Onay Verdi—Tarihî Altyapı Yatırımı Bekleniyor

İtalya, 13,5 milyar euro yatırımla inşa edilecek Messina Boğazı Köprüsü Projesi'ni onayladı. Dünyanın en uzun asma köprüsü olacak proje, 3.300 m açıklığa sahip ana kulelerle geliştiriliyor. Günde 6 bin araç ve 200 tren geçişine imkan tanıyacak köprü, ülkenin ulaşım ağlarını geliştirme amacına hizmet ediyor.

1 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

İtalya, “Firavuni” Ölçekteki Messina Boğazı Köprüsü Projesini Onayladı
Toplam yatırım tutarı yaklaşık 13,5 milyar euro olan projenin yüklenicisi Webuild liderliğindeki Eurolink konsorsiyumu.

Dünya’nın en uzun asma köprüsü olacak şekilde planlandı—ana kuleler arası açıklık: 3.300 m
Her yönde üç araç şeridi, iki hizmet şeridi ve iki demiryolu hattı içeriyor.

Kuleler 399 m yükseklikte olacak, köprü tablası ise 60,4 m genişlik ve 72 m yükseklikle gemi geçişine uygun tasarlandı.

Günde 6 bin araç ve 200 tren geçişine imkân tanıyacak kapasiteyle projelendirildi. Köprünün bağlantı yolları, üç yeni tren istasyonu (Mesina ve Calabria’da) ve çok amaçlı bir merkez de projeye dahil.

Proje sürecinde 120 bin kişilik istihdam bekleniyor. Üstelik bu köprü, Avrupa’nın ulaşım ağlarını geliştirme çabası olan Kuzey–Akdeniz Koridoru içinde “stratejik ve ulusal önemde” bir altyapı projesi olarak öne çıkıyor.

Altyapı Bakanı Matteo Salvini, bu projenin “tarih sahnesinde benzeri görülmemiş bir mühendislik harikası” olduğunu vurguladı. Başbakan Giorgia Meloni liderliğindeki hükümet de bu köprüyü, güney İtalya’nın uzun vadeli ekonomik gelişiminin önemli bir adımı olarak değerlendiriyor.

Bazı çevre grupları, projenin çevresel etkileri, deniz ekosistemi üzerindeki riskleri, mafyanın projeye duyduğu ilgi ve potansiyel yolsuzluklara dikkat çekiyor. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *