09 Haziran 2025
İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Ekonomi Ticaret Bakanlığı Tüketicileri Sahte Servislere Karşı Uyardı

Ticaret Bakanlığı Tüketicileri Sahte Servislere Karşı Uyardı

Yaz aylarında artan bakım ve onarım ihtiyaçlarına karşı uyarıda bulunan Ticaret Bakanlığı, internet aramalarında öne çıkan sahte servis ilanlarına dikkat çekerek, tüketicilere “Yetkili servisi SERBİS’ten doğrulayın” çağrısı yaptı.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Sahte Yetkili Servisler Konusunda Ticaret Bakanlığı Uyardı

Ticaret Bakanlığı, özellikle yaz aylarında artan klima ve diğer elektronik ürünlerdeki bakım ve onarım taleplerine dikkat çekerek, tüketicileri sahte yetkili servisler konusunda uyardı. Bakanlık, internet aramalarıyla ulaşılan servis bilgilerine karşı dikkatli olunması gerektiğini vurguladı. Sahte servislerin tüketiciyi mağdur edebileceği konusunda uyarıda bulundu.

Sahte Servislerin Yarattığı Riskler

Bazı kişi ya da firmaların sponsorlu reklamlar aracılığıyla kendilerini yetkili servis gibi tanıtıp, üretici ya da ithalatçı firmaların logo ve markalarını izinsiz kullandığı belirtilen açıklamada, sahte servislerin ürünlerin garanti dışı kalmasına, cihazlara zarar verilmesine, yüksek ücretlerin alınmasına ve kişisel verilere erişilmesine neden olabileceği ifade edildi.

Tüketici Mağduriyetlerini Önlemek İçin SERBİS Kullanılmalı

Ticaret Bakanlığı, tüketici mağduriyetlerini önlemek amacıyla SERBİS platformunu aktif olarak kullanılması gerektiğini belirtti. Açıklamada, ürünler için yetkili servis hizmeti almadan önce üretici veya ithalatıcının kontrol edilmesi ve servis bilgilerinin doğruluğunun mutlaka SERBİS veya firmanın resmi internet sitesi üzerinden teyit edilmesi gerektiği vurgulandı.

Şikayetler CİMER veya Bakanlık İletişim Kanallarıyla İletilebilir

Bakanlık, sahte servislerle karşılaşan tüketicilerin şikayetlerini Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) veya Bakanlığın resmi internet sitesi aracılığıyla iletebileceklerini hatırlattı. Tüketici haklarını korumak adına şeffaf ve doğru bilgiye erişimin önemine vurgu yapıldı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *