Artemisbet JOJOBET
05 Ağustos 2025
İstanbul
Açık
26°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Ekonomi Türkiye'nin İslam Ülkeleri İhracat Hedefi Güçleniyor: 55 Ülke İçin Yeni Pazar Stratejisi!

Türkiye'nin İslam Ülkeleri İhracat Hedefi Güçleniyor: 55 Ülke İçin Yeni Pazar Stratejisi!

Türkiye'nin İslam coğrafyasındaki ihracat payını artırmayı hedefleyen stratejisi, 21 ülkede potansiyel ürünleri belirledi. Körfez ülkeleri öncelikli olarak belirlendi. Ticaret Bakanlığı, 55 İslam İşbirliği Teşkilatı ülkesinin verilerini analiz ediyor. Tarım ve sanayi ürünlerine odaklanarak küresel rekabette yeni hamle planlanıyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

İhracatında İslam coğrafyasının payını %30'a çıkarmayı hedefleyen Türkiye, Körfez bölgesi başta olmak üzere ilk aşamada 21 ülkeyi belirledi. Seçilen ülkelerin tarım ve sanayi sektörlerinde potansiyel ürünler saptandı. Hedef pazarın alım gücü, büyüklüğü, yapısı ve Türkiye'ye yakınlığı gibi dinamikler ilk fazda etkili oldu.

Türkiye bir yandan geleneksel pazarlarda derinleşme ve yoğunlaşma çalışmalarını devam ettirirken bir yandan da yeni pazarlara ulaşmaya yönelik çalışmalar yürütüyor. 2025'te 280 milyar dolarlık ihracat hedefi koyan Türkiye, ihracatı artırmak için kolları sıvadı. Bu kapsamda, son dönemde ticari ve kültürel ilişkilerin geliştiği Körfez ülkeleri başta olmak üzere, İslam ülkelerine yönelik olarak hayata geçirilen "İslam Ülkeleri ile İhracatı Geliştirme Stratejisi" kapsamında İslam ülkelerinin Türkiye ile ihracatta hâlihazırda yüzde 26 olan payının yüzde 30'a yükseltilmesi hedefleniyor.

55 ÜLKE İÇİN KAPSAMLI ÇALIŞMA

Yeni Şafak'ın haberine göre, İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi 55 ülkenin ekonomik ve ticari verileri Ticaret Bakanlığı tarafından titizlikle analiz edildi. Bu çerçevede Azerbaycan, Bangladeş, Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Endonezya, Fas, Fildişi Sahili, Katar, Kuveyt, Malezya, Libya, Mısır, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Senegal, Suudi Arabistan, Tunus, Umman ve Ürdün "1. Faz Odak Ülkeler" olarak tespit edildi.

TARIM VE SANAYİİ ÜRÜNLERİNE ÖNCELİK

Söz konusu ülkelere yönelik olarak tarım ve sanayi sektörlerinde potansiyel ürünler belirlendi. Türkiye'nin dış ticari ilişkilerinin temel belirleyicilerinden olan ikili ve çok taraflı diplomatik ilişkiler, bölgesel pazarın alım gücü, büyüklüğü, dışa açıklığı gibi pazarın yapısını belirleyen makroekonomik dinamikler, pazarın Türkiye'ye olan yakınlığı gibi parametreler bir arada değerlendirilerek İslam ülkeleriyle olan ihracat payının yükseltilmesi hedeflendi.

KÜRESEL REKABETTE YENİ HAMLE

Strateji ile Türkiye'nin küresel değer zincirlerindeki konumunun güçlendirilmesi ve bu suretle yüksek ihracat artışının sağlanması hedefleniyor. Bu hedef doğrultusunda, belirlenen potansiyel ürünler ve sektörler çerçevesinde, ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda ticaret heyetleri ve fuar organizasyonları başta olmak üzere ihracatı geliştirmeye yönelik faaliyetler yürütülüyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *