15 Haziran 2025
İstanbul
Açık
18°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Güncel Abdestsiz Kuran-ı Kerim okunur mu? Kuran-ı Kerim okumak için abdest almak şart mı?

Abdestsiz Kuran-ı Kerim okunur mu? Kuran-ı Kerim okumak için abdest almak şart mı?

Dini konularla ilgilenenler genellikle Kuran'ın abdestsiz okunup okunmayacağı sorusunu ararlar. Kur'an'ı abdestsiz okuyup okumayacağını ve Kur'an okumak için abdest almanın gerekli olup olmadığını düşünülüyor. Peki, Kuran'ı abdestsiz okumak mümkün müdür?

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Kuran-ı Kerim okumak için abdest almak şart mı müslümanlar tarafından merak ediliyor.

Kuran-ı Kerim okumak için abdest almak şart mı ve abdestsiz Kuran-ı Kerim okunur mu sorularına yanıt aranıyor.

Abdestsiz Kuran-ı Kerim okunur mu?

Kuran-ı Kerim okumak için abdest almak şart mı?

Abdestsiz Kuran-ı Kerim okunur mu?

Kuran-ı Kerim okumak için abdest almak şart mı?

Detaylar haberimizdedir… 

ABDESTSİZ KURAN-I KERİM OKUNUR MU?

Kur'an-ı Kerim'in, ezberden abdestsiz okunabileceği konusunda bir ihtilaf yoktur.

Bununla beraber, Allah kelamı olduğundan, ezberden okunduğunda da abdestli olunması, bazı âlimler tarafından tavsiye edilmiştir (Nevevî, el-Mecmû', II, 69).

Ancak, Kur'an'a abdestsiz olarak dokunulamayacağı ve Kur'an'ın abdestsiz taşınamayacağı konusunda mezhepler ittifak etmiştir (Bkz.

Merğinânî, el-Hidâye, I, 33; Nevevî, el-Mecmû', II, 65; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 108). İbn Kudâme bu konuda Dâvud ez-Zâhirî'den başka muhalif olanın bilinmediğini ifade etmektedir (İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 108).

Bu görüşün delili "Ona, ancak tertemiz olanlar dokunabilir" (Vâkı'a, 65/79) âyetiyle beraber, Hz.

Peygamberin (s.a.s.) Amr b.

Hazm'a gönderdiği mektupta yer alan "Kur'an'a ancak temiz olan dokunsun" (Muvatta, Kur'an, 1) hadis-i şerifidir.

Haberler.com sizler için en doğru bilgileri araştırıyor.

Doğru kaynak için doğru yerdesiniz.

Yukarıda verilen deliller çerçevesinde ilk dönemden itibaren Kur'an'a abdestsiz olarak dokunulamayacağı konusunda ümmet arasında ortak bir kanaat ve bir nevi amelî sünnet oluşmuştur.

Kur'an'ın Allah kelamı olmasından hareketle, abdestsiz dokunulmaması ona gösterilmesi gereken saygının bir gereği olarak görülmüştür.

Bundan dolayı, Kur'an'ın abdestsiz olarak ele alınmasını ve taşınmasını, eğitim ve öğretim durumunda olduğu gibi, ancak mazeret durumlarına hasretmek gerekir.

Haberler.com kısaca bilgiler sizlerle.

Aşağıdan haberimizi okumaya devam edebilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *