İnternet bankacılığı, POS cihazı ve ATM kullanımlarında karşılaşılan terminale açık olmayan işlem sorununun nasıl çözüleceği araştırıldı. İstenen işlemin cihaz veya sistem üzerinden gerçekleştirilememesinin nedenini merak eden kullanıcılar sorunun çözümüne odaklandı.
Peki, terminale açık olmayan işlem nedir?
Terminale açık olmayan işlem sorunu nasıl çözülür? İşte merak edilen terminale açık olmayan işlem sorunu çözümü..
Terminale Açık Olmayan İşlem Nedir?
Banka terminale açık olmayan işlem ifadesi genellikle bir POS (Point of Sale) cihazı veya banka terminali üzerinden gerçekleştirilemeyen bir işlem anlamına geliyor.
Bu terimle karşılaşanların sorunu nasıl çözebileceği yazımızda yer alıyor. 1.POS cihazı üzerinden yapılması mümkün olmayan işlem: Bazı bankacılık işlemleri yalnızca ATM, internet bankacılığı veya banka şubeleri üzerinden yapılabilir. Örneğin vadeli hesap açma/kapama, EFT/havale, kredi başvurusu, hesap dökümü alma işlemleri olabiliyor.
Bu tür işlemler bir POS terminali örneğin marketteki ödeme cihazı üzerinden yapılamıyor.
Dolayısıyla terminalde bu işlem "açık değil" yani desteklenmiyor olabilir. 2. İşlem için terminal yetkilendirilmemiş: Bazı durumlarda POS cihazı sadece belirli işlem türleri için yetkilendirilmiş olabilir. Örneğin sadece satış işlemi için açık, iade veya iptal işlemi yapılamıyor anlamına gelebiliyor.
Bu durumda terminalde işlem yapmak istendiğinde "terminal açık değil" hatası alınabilir. 3.Sistemsel veya teknik bir sorun: Bankanın sisteminde geçici bir problem olabilir ya da POS cihazı güncellenmemiş/bağlantı sorunu yaşıyor olabilir.