Artemisbet JOJOBET
22 Temmuz 2025
İstanbul
Açık
27°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Güncel Banka İşlemi Yapan Kullanıcılar Mobil Cihazlarla Engelle Karşılaşıyor

Banka İşlemi Yapan Kullanıcılar Mobil Cihazlarla Engelle Karşılaşıyor

Terminale açık olmayan işlem ifadesi banka işlemi yapan kullanıcılar tarafından araştırılıyor. Mobil cihazlardan yapılan işleme sistem engelinin nedeni merak edildi.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

İnternet bankacılığı, POS cihazı ve ATM kullanımlarında karşılaşılan terminale açık olmayan işlem sorununun nasıl çözüleceği araştırıldı. İstenen işlemin cihaz veya sistem üzerinden gerçekleştirilememesinin nedenini merak eden kullanıcılar sorunun çözümüne odaklandı.

Peki, terminale açık olmayan işlem nedir?

Terminale açık olmayan işlem sorunu nasıl çözülür? İşte merak edilen terminale açık olmayan işlem sorunu çözümü..

Terminale Açık Olmayan İşlem Nedir?

Banka terminale açık olmayan işlem ifadesi genellikle bir POS (Point of Sale) cihazı veya banka terminali üzerinden gerçekleştirilemeyen bir işlem anlamına geliyor.

Bu terimle karşılaşanların sorunu nasıl çözebileceği yazımızda yer alıyor. 1.POS cihazı üzerinden yapılması mümkün olmayan işlem: Bazı bankacılık işlemleri yalnızca ATM, internet bankacılığı veya banka şubeleri üzerinden yapılabilir. Örneğin vadeli hesap açma/kapama, EFT/havale, kredi başvurusu, hesap dökümü alma işlemleri olabiliyor.

Bu tür işlemler bir POS terminali örneğin marketteki ödeme cihazı üzerinden yapılamıyor.

Dolayısıyla terminalde bu işlem "açık değil" yani desteklenmiyor olabilir. 2. İşlem için terminal yetkilendirilmemiş: Bazı durumlarda POS cihazı sadece belirli işlem türleri için yetkilendirilmiş olabilir. Örneğin sadece satış işlemi için açık, iade veya iptal işlemi yapılamıyor anlamına gelebiliyor.

Bu durumda terminalde işlem yapmak istendiğinde "terminal açık değil" hatası alınabilir. 3.Sistemsel veya teknik bir sorun: Bankanın sisteminde geçici bir problem olabilir ya da POS cihazı güncellenmemiş/bağlantı sorunu yaşıyor olabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *