Türk Havacılık Uzay Sanayii, Endonezya ile 48 adet KAAN uçağının tedariği konusunda anlaşma sağlandığını duyurmuştu. IDEF 2025'TE KAAN için ilk imzalar atıldı.
KAAN'IN ÖZELLİKLERİ
Kaan ve F-35 boyut olarak eşit özelliklere sahip. Kaan, iki motorlu bir uçak olmasına rağmen arkadan çıkardığı ısı bin 500 derecenin de aşağısında. F-35’te ise bu ısının 2 bin derecenin üzerinde olması Kaan’ın termal görünürlük açısından ABD yapımı F-35’ten daha başarılı yapıyor.
RADARI UZUN MENZİLLİ
Radar bakımından da F-35’e göre daha güncel bir sistem kullanacak olan Kaan, uzun menzile sahip AESA radarına sahip olacak. Radar izini düşüren özel boyası ve tasarımı, gövde içi silah istasyonları ve donatıldığı yüksek teknolojiler ile Kaan 5. nesil bir uçak olarak üretildi. Ayrıca uçakta yüzlerce kilometre ötedeki onlarca düşmanı aynı anda takip edebilecek yerli üretim MURAD AESA radarı bulunacak.
ÖZELLİĞİ BİTMİYOR
Bunun yanında Kaan art yakıcı kullanmadan süpersonik hızlara çıkılabilmesini sağlayan süper seyir özelliğine de sahip olacak. Süper itki sistemi, kaska monteli nişangah, sentetik açıklıklı radar sistemi (SAR), kızılötesi arama ve takip sensörü, elektro-optik hedefleme sistemi gibi son teknoloji cihazlar da Kaan'ın sahip olduğu donanımlar arasında yer alacak. Uçakta tamamen yerli imkanlarla üretilen havadan havaya ve havadan karaya akıllı mühimmat kullanılacak.
BEŞİNCİ NESLİN 6. ÜYESİ
Kaan’ın da dahil olduğu beşinci nesilde ise radar ve ısı izinin düşük olması, sensör füzyonu ve ağ merkezli muharebe gibi özellikler ön planda. F-22 ile başlayan beşinci nesil, F-35, J-20, Su-57, J-31 ve Kaan ile devam ediyor.