07 Haziran 2025
İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Güncel Türkiye'nin devleri iflasın eşiğinde: Yolun sonu göründü

Türkiye'nin devleri iflasın eşiğinde: Yolun sonu göründü

200 binden fazla çalışanın ekmek yediği sektörde yolun sonu mu geliyor? Otomotiv uzmanı açıklık getirdi. Türkiye'nin devleri iflasın eşiğinde...

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Elektrikli Araçlar Türkiye'de Heyecan Yaratıyor

Türkiye'de son yıllarda elektrikli araçlara (EA) karşı büyük bir ilgi ve heyecan görülüyor. Daha çevreci ve teknolojik olmaları, gelecekte daha uygun fiyatlarla sunulabilecek olmaları, insanların elektrikli araçların geleceği olduğuna inanmalarına neden oluyor.

Hakan Doğu'nun Uyarıları

Renault Türkiye'nin eski CEO'su Hakan Doğu, Türk otomotiv sektörü için ciddi riskler barındıran "saatli bombaları" ortaya koyuyor. Doğu'ya göre, Türk otomotiv endüstrisi, kritik bir dönemeçte ve tehlikenin farkında olmayan birçok insan var.

Paranın Yurtdışına Gitme Tehlikesi

Hakan Doğu'nun vurguladığı en önemli konulardan biri, Türkiye'nin elektrikli araçların bataryaları, elektrik motorları ve yazılımı gibi temel bileşenlerini üretme konusundaki eksiklikleri. Bu durum, Türkiye'de üretilen elektrikli araçlardan elde edilen gelirin büyük bir kısmının yurtdışına çıkabileceği anlamına geliyor.

Avrupa Pazarı Tehlikesi

Türk otomotiv endüstrisinin büyük bir bölümü Avrupa'ya ihraç ediliyor. Ancak Hakan Doğu, Avrupa Birliği'nin Türkiye'nin elektrikli araç üretimini kısıtlamak istediğini belirtiyor. Bu durum, Türkiye için büyük bir tehdit oluşturabilir ve milyarlarca dolarlık ihracat gelirini riske atabilir.

Stratejisizlik ve Çaresizlik

Hakan Doğu'ya göre Türkiye, AB'nin korumacı politikaları ve Çin'in teknolojik üstünlüğü karşısında etkili bir strateji geliştiremiyor. İç pazarın büyütülmesi tek çözüm gibi görünse de yüksek vergiler ve tüketici gücündeki düşüklük bu seçeneği de zorlaştırıyor.

Türk Otomotiv Sanayisi İçin Kritik Dönem

Hakan Doğu'nun uyarıları, Türk otomotiv endüstrisinin 53 yıllık tarihinde belki de en kritik dönemeçte olduğunu gösteriyor. Elektrikli araç devrimi doğru adımlarla desteklenmezse, Türkiye'nin otomotiv endüstrisi için ciddi bir krize yol açabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *