Yapay zekanın insan gücünün yerini alacağı yönündeki korkutan senaryo, teknoloji devi Salesforce'ta gerçeğe dönüştü.
Salesforce, 4 Bin Kişiyi İşten Çıkardı
Bulut bilişim devi, müşteri destek departmanında çalışan tam 4 bin kişiyi işten çıkardığını duyurdu. Şirket CEO'su Marc Benioff, yapay zeka botlarının verimliliği artırdığını ve artık yeni işe alımlara ihtiyaç kalmadığını ifade etti.
Yapay Zeka Botları İşe Alımları Durdurdu
Salesforce CEO'su Marc Benioff, "Agentforce" adını verdikleri yapay zeka destekli botların ve yeni sistemlerin, gelen vaka sayılarını ve çözüm sürelerini önemli ölçüde azalttığını belirtti. Bu durumun, şirketin artık daha küçük bir insan ekiple operasyonlarını yürütebilmesini sağladığını ve yeni işe alımları durdurduğunu açıkladı.
Analistlerden Karşı Görüş
Teknoloji analisti Ed Zitron gibi bazı uzmanlar, büyük teknoloji şirketlerinin yapay zekayı bir "bahane" olarak kullandığını savunuyor. Zitron'a göre, yapay zekayı gerekçe göstermenin, işten çıkarmaları "ilerici bir teknolojik dönüşüm" gibi göstererek yatırımcıları etkileme stratejisinin bir parçası olduğunu iddia ediyor.
Yeni Beceriler Kazanma Zorunluluğu
İnsan kaynakları danışmanı Laurie Ruettimann, yapay zekanın iş dünyasındaki rolüne dair önemli bir sinyal verdiğini belirtti. Ruettimann, "Çalışanların bu yeni dönemde ayakta kalabilmek için, otomasyonla yapılabilecek rutin işler yerine, stratejik düşünme, yaratıcılık ve problem çözme gibi yeni beceriler kazanması artık bir zorunluluk haline geldi" şeklinde uyarılarda bulundu.