Artemisbet JOJOBET
31 Temmuz 2025
İstanbul
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Airbus A380'nin Artan Bakım Sorunları Havayollarını Zorluyor

Airbus A380'nin Artan Bakım Sorunları Havayollarını Zorluyor

Airbus A380'nin bakım sorunları pandemi sonrası havayollarını zorluyor. Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı, uçağın teknik arızalarını sık sık bildiriyor. Havayolları, parça teminindeki zorluklar nedeniyle operasyonel sıkıntılar yaşıyor. A380'in yerini alacak uçak sayısı az olduğu için havayolları zorunlu olarak kullanmaya devam ediyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380, üretiminin durdurulmasının ardından giderek artan bakım sorunlarıyla dikkat çekiyor. Pandemi sonrası havayollarının yeniden filoya dahil ettiği süper jumbo, artan yaş ve uzun süreli depolamadan kaynaklanan arızalar nedeniyle havayollarına yüksek maliyet ve operasyonel sıkıntılar yaşatıyor.

SIK SIK TEKNİK ARIZALAR MEYDANA GELİYOR

Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA), Ocak 2020’den bu yana A380 için 95 “uçuşa elverişlilik direktifi” yayınladı. Kaçış kaydıraklarında sızıntı, iniş takımlarında çatlak ve yakıt pompası arızaları gibi sorunlar seferleri geciktiriyor. Qantas ve British Airways’in A380’lerinde son aylarda yaşanan teknik problemler, yolcuların günlerce havalimanlarında beklemesine yol açtı.

60 BİN SAATLİK İŞ GÜCÜ GEREKİYOR

Lufthansa Technik’e göre bir A380’in kapsamlı kontrolü 60 bin saatlik iş gücü gerektiriyor. Emirates, Qantas ve British Airways gibi havayolları, bakım için uçaklarını farklı ülkelere gönderiyor. Parça teminindeki sıkıntılar, pandemi sonrası bozulan tedarik zincirlerini daha da zorluyor.

HAVAYOLLARI ZORUNLU OLARAK KULLANICAK

A380’in yerini alabilecek büyük kapasiteli uçak sayısı az. Boeing’in 777X programındaki gecikmeler ve Airbus A350 üretim kapasitesinin sınırlı olması, havayollarını A380’i kullanmaya devam etmeye zorluyor.

2021'DE ÜRETİM DURDU

Airbus, satışların düşük kalması nedeniyle A380 üretimini 2021’de durdurmuştu. Ancak pandemiden sonra artan yolcu talebiyle A380’ler yeniden gökyüzünde. Airbus, uçağın yüzde 99 operasyonel güvenilirlik sunduğunu savunurken, havayolları maliyetli bakım sorunlarıyla uğraşmaya devam ediyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *