Artemisbet
14 Temmuz 2025
İstanbul
Açık
24°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Türkiye'de Temu Alışveriş Platformu: Kimlik Numarası Talebi ve Şikayetler!

Türkiye'de Temu Alışveriş Platformu: Kimlik Numarası Talebi ve Şikayetler!

Türkiye'de faaliyet gösteren Çinli alışveriş platformu Temu, kimlik bilgisi talebi ve iade sorunları nedeniyle 50 bini aşkın şikayetle gündemde. Temu'nun 43 milyar TL ciro yapmasına rağmen resmi temsilcilik açmaması eleştiriliyor. Ticaret Bakanlığı'nın inceleme süreci devam ediyor. Güvenlik kaygıları ve tüketici mağduriyetleri tartışılıyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Çin merkezli alışveriş platformu Temuz, Türkiye'de resmi temsilcilik açmadan faaliyetlerine devam ediyor. Son dönemde tüketicilerin şikayetinin artması sonucu bakanlık harekete geçti. Alışverişlerde T.C.kimlik numaralarının istenmesi ve iade süreçlerinde yaşanan problemlere tepkiler çığ gibi büyüdü. Şimdiye kadar Temu hakkında 50 bini aşkın şikayet yapıldığı bildirildi.

KİMLİK NUMARASI İSTİYOR

Temu’nun, Türkiye’deki müşterilerinden kimlik bilgisi talep etmesi ve 10 milyonun üzerinde vatandaşın verisine ulaştığı iddiaları, güvenlik kaygılarını artırdı. Uzmanlar, yurtdışı merkezli bir şirketin Türkiye’de kimlik verisi toplamasının ciddi riskler taşıdığını belirtti. Vatandaşlar ise platformun uygulamalarını şikayet siteleri ve bakanlık üzerinden duyurmaya devam ediyor.

TEMU'YLA İLGİLİ VATANDAŞLARIN YAPTIĞI ŞİKAYETLERDEN BAZILARI

Kullanıcıların yaptığı şikayetlerde öne çıkan bazı ifadeler şöyle:

Hülya: “Ücretsiz ürün seçmek isterken kimlik numaramı istediler, güvenemedim.”

Erdinç: “Ürün fiyatı iki katına çıktı, iade yaptım ama param hâlâ yok.”

Perihan: “İade için bir aydır bekliyorum, kimseye ulaşamıyorum.”

Güler: “Aldığım ürünler kalitesizdi, iade ettim ama vergiyi kestiler.”

TEMSİLCİLİKSİZ 43 MİLYAR LİRALIK CİRO YAPTI, 83'Ü YOLDA

ABC Gazetesi'nde yer alan habere göre Temu, Türkiye’de resmi temsilcilik açmadığı halde geçen yıl yaklaşık 43 milyar TL ciro yaptı. Bu yıl ise günlük 150 bin paket girişiyle 83 milyar TL ciro hedeflediği belirtiliyor. Temu’nun hem tüketici mağduriyetleri hem de veri güvenliği konusundaki tartışmalarla gündemde kalmaya devam etmesi bekleniyor.

TİCARET BAKANLIĞI'NDAN İNCELEME

Ticaret Bakanlığı’nın Temu hakkında yürüttüğü süreç sürerken, artan şikayetler sonrası kapsamlı bir inceleme başlatılması bekleniyor. Bakanlık, tüketicilerin haklarının korunması ve veri güvenliğine ilişkin gelişmeleri yakından takip ediyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *