Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, akşam saatlerinde ise Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen “Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması” programına katıldı.
Programda kısa bir konuşma yapan Erdoğan, birlik ve beraberlik vurgusu yaptı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşmasında şu ifadeleri kullandı:“Ehlibeyt sevdalısı aziz kardeşlerim, sizleri en kalbi duygularımla, hürmetle ve muhabbetle selamlıyorum.
Mah-ı Muharrem’in bu manevi atmosferinde sizlerle birlikte olmanın mutluluğunu yaşıyorum.
Davetimize icabet ederek soframızı şereflendiren tüm misafirlerimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Cumhurbaşkanlığı Külliyemize, milletin evine hoş geldiniz.
Sizlerin şahsında Ehlibeyt’e ve onun temsil ettiği değerlere gönülden bağlı tüm kardeşlerime selam ve sevgilerimi iletiyorum.
Hicri yılın ilk ayı olan, Peygamber Efendimiz’in ‘Allah’ın ayı’ olarak ifade ettiği Mah-ı Muharrem’i tebrik ediyorum.
Bu mübarek ayın ülkemiz, milletimiz, İslam âlemi ve tüm insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum.
Bu ayda tuttuğunuz oruçların, ettiğiniz duaların ve yaptığınız hayırların Allah katında kabul olmasını temenni ediyorum.”‘Hazreti Hüseyin Efendimizi ve 70’i aşkın yol arkadaşını rahmetle anıyorum’“Kur’an-ı Kerim’in çağları aşan mesajını insanlığa ulaştıran Peygamber Efendimiz’e salat, onun Ehlibeyt’ine ve tüm sevenlerine selam olsun diyorum.
Müslümanlar olarak yarın Aşure Günü’nü idrak edeceğiz. Şehadetlerinin 1387’nci yıl dönümünde Kerbela’nın Serdar-ı Şehidan’ı Hazreti Hüseyin Efendimizi ve 70’i aşkın yol arkadaşını rahmetle anıyorum.”“Kerbela’nın acısını yüreklerimizde hâlâ taşıyoruz.
O hüznü, o burukluğu ve kederi aradan geçen 14 asra rağmen aynı şekilde hissediyoruz.
Peygamber Efendimiz’in ‘Benim dünyadaki çiçeğim’ dediği Hazreti Hüseyin Efendimizin ve yol arkadaşlarının şehadetinin acısını bugün de derinden yaşıyoruz.”