Rize Haber Yemek Tarifleri
23 Haziran 2026
İstanbul
Açık
3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Elazığ’da yüzyılın don olayından sonra meyve ağaçlarında bereket dönemi

Elazığ’da yüzyılın don olayından sonra meyve ağaçlarında bereket dönemi

Elazığ'da geçen yıl yaşanan don olayı sonrası bu yıl meyve bahçelerinde yüksek verim bekleniyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Elazığ’da geçen yıl yaşanan yüzyılın don olayı nedeniyle meyve ağaçlarının büyük hasar görmesinin ardından, bu yıl mevsim normallerinde seyreden yağışlar sayesinde bahçelerde yüksek verim ve rekolte bekleniyor.

Tüm Türkiye’de olduğu gibi Elazığ’da da geçen yıl tarım sektörünü etkileyen ve yüzyılın don olayı olarak nitelendirilen zirai don afeti, meyve ağaçlarında hasara yol açmış, bahçelerde meyveler çürümüştü.

Yaşanan bu dönemin ardından, bu sene kış ve bahar aylarında yağışların gerçekleşmesi bahçelerdeki durumu değiştirdi.

Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinde seyretmesiyle birlikte Elazığ genelindeki meyve bahçelerinde bu yıl yüksek verim bekleniyor.

Geçen yıl boş kalan dallar bu sezon meyvelerle dolarken, elma, kayısı, kiraz, vişne, ceviz, dut, badem ve çilek gibi ürünlerde yüksek rekolteye ulaşılması öngörülüyor.

Dengeli hava şartları sayesinde üreticiler, geçen yılın izlerini bu sezonun bereketiyle silmeyi umduklarını dile getirdi.

Yurtbaşı beldesinde babasıyla birlikte bahçe işlerine bakan Miraç Akyol, "Malumunuz geçen sene büyük bir don olayı yaşandı.

O yüzden fazla bir sebze ve meyve olmadı.

Bu sene Allah’a şükürler olsun ki sebzelerimiz, meyvelerimiz yetişti.

Güzel ve bereketli bir sezon. İnşallah bir sıkıntı çıkmazsa bu dönemin güzel geçeceğini düşünüyoruz" dedi.

Elazığ'da yüzyılın don olayından sonra meyve ağaçlarında bereket dönemi

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *