balmoral resort Artemisbet JOJOBET
20 Eylül 2025
İstanbul
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Google üzerinden karalama kampanyası

Google üzerinden karalama kampanyası

Gazze’ye insani yardım ulaştırmayı hedefleyen Sumud Filosu, İsrail’in Google üzerinden yürüttüğü milyon dolarlık propaganda kampanyasının hedefi oldu. Aktivistler, Google reklamlarının Gazze’deki insani krizi gölgelemeye çalıştığını belirterek şirketi “soykırıma fon sağlamakla” suçladı.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

İnsani Yardım Konvoyu İsrail'in Propaganda Hedefi Oldu

Gazze’ye insani yardım ulaştırmak için yola çıkan Küresel Sumud Filosu, İsrail’in dijital propaganda kampanyalarının merkezine yerleştirildi.

Sumud Filosu’na Yeni Tekneler Katıldı

Aktivistler ve gözlemciler, Google üzerinden yayılan sponsorlu içeriklerle filonun “terörist girişim” olarak karalanmasına tepki gösteriyor. 6 tekne daha Yunanistan'dan Sumud Filosu'na katıldı. Eylül ayının ortalarında yola çıkan Global Sumud Flotilla, Arapça’da “direniş” anlamına gelen “sumud” kavramından esinleniyor.

Konvoyun Amacı ve Hareket Noktası

Yaklaşık 40 tekneden oluşan konvoy, Tunus’un Bizerte Limanı’ndan Gazze’ye gıda, ilaç ve tıbbi malzeme taşımak üzere hareket etti. Filo, 22 aydır süren ablukanın yol açtığı kıtlığı kırmayı ve uluslararası kamuoyunun dikkatini çekmeyi hedefliyor.

Ulusal ve Uluslararası Destek

Katılımcılar arasında İtalya’dan 58 gönüllü, ABD’li gaziler, parlamenterler, gazeteciler ve aktivistler bulunuyor. Filo, Tunus’ta demirliyken iki kez İHA saldırısına uğradığını duyurdu; bu saldırıların İsrail’e ait olduğu öne sürülse de Tel Aviv yönetimi sorumluluğu reddetti.

Ulusal Bakanların İsrail'e Çağrısı

Türkiye, İspanya, Brezilya ve Endonezya’nın da aralarında bulunduğu 16 ülkenin dışişleri bakanları, 17 Eylül’de İsrail’e “her türlü yasa dışı ve şiddet içeren eylemden kaçınma” çağrısı yaptı. Filo sözcüsü Saif Abukeshek ise “Bu yalnızca bir kampanya değil, bir dayanışma zinciri” ifadelerini kullandı.

Google'ın İsrail ile Anlaşması Tartışma Yaratıyor

Tartışmaların merkezinde, İsrail’in Google ile yaptığı 45 milyon dolarlık reklam anlaşması bulunuyor. Drop Site News’in 4 Eylül tarihli raporuna göre, Netanyahu’nun ofisiyle koordine edilen bu kampanya kapsamında Mart ayından bu yana YouTube ve Google Display & Video 360 platformlarında binlerce reklam yayımlandı.

Reklam Kampanyasının İçeriği ve Eleştiriler

Reklamlarda Gazze’de kıtlık olmadığı iddia ediliyor, BM suçlanıyor ve “Gaza Humanitarian Foundation” (GHF) övülüyor. GHF, 766 Filistinlinin öldürüldüğü yardım dağıtım noktaları nedeniyle eleştirilere hedef olmuş durumda. Özellikle Sumud Filosu’na yönelik sponsorlu içerikler, Google aramalarında ilk sırada çıkıyor.

Sosyal Medyada Kampanyaya Tepkiler

Sosyal medya platformlarında tepkiler büyüyor. X (Twitter) kullanıcıları @Google’ı etiketleyerek şirketi “soykırıma fon sağlamakla” suçluyor. Aktivist Guy Christensen, “Google, Netanyahu’nun ofisiyle 45 milyon dolarlık propaganda anlaşması imzaladı. Gazze’de açlık yok diyorlar” notuyla paylaştığı video 5 binden fazla beğeni aldı.

Aktivistler ve Gözlemcilerin Değerlendirmesi

Aktivistlere göre bu reklam kampanyası, Gazze’deki insani krize dikkat çekmek isteyen girişimleri itibarsızlaştırmayı amaçlıyor. Uluslararası gözlemciler ise Google’ın bu süreçte tarafsızlık ilkesini ihlal ettiğini belirtiyor. Küresel Sumud Filosu’nun Gazze’ye doğru yolculuğu sürerken, dijital propaganda tartışması da uluslararası kamuoyunun gündemine oturmuş durumda.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *