İBB'den İddialara Yanıt: Kirazlı-Halkalı Metro Hattı İhalesi Hakkında Açıklama
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı açıklamada, Kirazlı-Halkalı Metro Hattı ihalesiyle ilgili çıkan "ihale usulsüzlüğü" iddialarına yanıt verildi. İBB, iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.
İhale Sürecinin Detayları
İhaleye ilişkin olarak yapılan açıklamada, Kirazlı-Halkalı Metro Hattı inşaatı ve elektromekanik işlerinin Mart 2017'de başladığı ve Aralık 2017'de finansman yetersizliği nedeniyle durdurulduğu ifade edildi.
Yeni Finansman ve Fesih Süreci
Mart 2021'de sağlanan yeni finansmanla çalışmalara tekrar başlanılan metro hattında, yüklenici firma 13 Mayıs 2022'de fesih hakkını kullanarak işin yapım sözleşmesini sonlandırdı.
İhale İptali ve Yeniden Düzenlenmesi
İlk olarak sadece kaba inşaat işleri için yapılan ihale, daha sonra kapsamı genişletilerek tünel, istasyon inşaatları, demiryolu işleri, elektrik ve elektrik işleri gibi unsurları da içerecek şekilde revize edildi.
İkinci İhale Süreci ve Sonuç
Yapılan kapsamlı düzenlemeler sonrasında 24 Eylül 2024'te ikinci kez ihaleye çıkıldı. Ancak rekabetin sağlanamaması ve beklenen fiyat indiriminin gerçekleşmemesi üzerine ihale iptal edildi.
Son İhale ve Metro Hattı Uygulamaları
Son olarak, 5 Ocak 2025'te gerçekleşen ihalede en düşük teklifi veren Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı ortaklığı metro hattını üstlendi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, son yıllarda yapılan metro hatları ile kente değerli katkılar sağlamıştır.
İstanbul'un Demir Ağlarıyla Örülmesi
İstanbul'da son yıllarda yapılan metro hatlarıyla kente büyük bir hizmet sunulmuştur. 2019'dan bu yana toplam 87 kilometrelik 9 raylı sistem hattı hizmete alınmıştır. Bu projeler hem İBB hem de bakanlık tarafından hayata geçirilmiş ve kente önemli bir ulaşım ağı kazandırmıştır.
İstanbul'da yapılan metro yatırımlarıyla kent genelinde ulaşım kalitesinin artırılması hedeflenmektedir. Yapılan her yeni metro hattı, İstanbul'un demir ağlarıyla daha da örülmesini sağlayarak şehrin ulaşım sorunlarına çözüm sunmaktadır.