Rize Haber Yemek Tarifleri
22 Haziran 2026
İstanbul
Açık
3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Kartal'da Okullarda Atık Yönetimi Projesi Hayata Geçirildi

Kartal'da Okullarda Atık Yönetimi Projesi Hayata Geçirildi

Kartal Belediyesi, çevre bilincini artırmak ve sürdürülebilir bir gelecek oluşturmak amacıyla okullarda "Okullarda Sıfır Atık" projesini başlattı. Bu proje, "Daha Yeşil Bir Kartal" vizyonuna katkıda bulunarak öğrencilere geri dönüşüm ve atık yönetimi konularında farkındalık kazandırmayı hedefliyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Kartal'da ilçedeki tüm okullarda uygulanacak “Okullarda Sıfır Atık” projesi ile çocuklara erken yaşta çevre bilinci kazandırmayı hedefliyor. Proje kapsamında atıklar kaynağında ayrıştırılarak geri dönüşüme kazandırılıyor.

Okul koridorlarına yerleştirilen “İkili Toplama Sistemi” sayesinde öğrenciler, geri dönüştürülebilir atıkları mavi kutuya, evsel atıkları gri kutuya atıyor. Okul bahçelerinde kurulan “Geçici Atık Depolama Alanları” ise atıkların hijyenik ve düzenli bir şekilde toplanmasını sağlıyor.

Pilot uygulama olarak 5 okulda altyapı tamamlandı. Belediye ekipleri, okul yönetimleri ve öğretmenlerle bir araya gelerek sistemin işleyişi hakkında bilgilendirme yaptı. Hedef, yıl sonuna kadar tüm okulları bu sisteme dahil ederek “Sıfır Atık Belgesi” almalarını sağlamak.

Kartal Belediyesi, okullarda başlattığı proje ile birlikte hane halkı ve işletmelerde de bitkisel atık yağ toplama çalışmalarını sürdürüyor. 5 litre ve üzeri atık yağı olan vatandaşlar,  Komşu İletişim Merkezi’ni arayarak ücretsiz toplama hizmetinden yararlanabiliyor.

Her yıl geleneksel olarak düzenlenen “Okullarda Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası” bu yıl da öğrenciler tarafından büyük ilgi görüyor. Öğrenciler evlerinden ve kantinlerden topladıkları atıkları geri dönüşüme kazandırarak hem doğayı koruyor hem de okullarına ödül kazandırıyor.

Yetkililer, proje kapsamında düzenlenecek eğitim seminerleriyle öğrencilerin geri dönüşümün önemini öğrenip bu bilinci ailelerine taşımalarının hedeflendiğini açıkladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *