Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç: Kumar Bağımlılığı Pandemi Sonrası Arttı
Çeşitli programlara katılmak üzere Edirne'ye gelen Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç, pandeminin ardından kumar bağımlılığının yalnızca Türkiye'de değil, tüm dünyada önemli bir sorun haline geldiğine işaret etti.
81 İlde 105 Danışmanlık Merkezi Bulunuyor
Daha önce en fazla başvurunun tütün ve madde bağımlılığı nedeniyle yapıldığını aktaran Dinç, "Bu yıl kumar bağımlılığı başvuruları bütün bağımlılık alanlarını geçti. Şu anda Türkiye'nin 81 ilinde 105 danışmanlık merkezimizde en çok başvuruyu kumar bağımlılığıyla ilgili alıyoruz.
Kumar Erişilebilirliğinin Artması Endişe Verici
Dinç, kumarın yaygınlaşmasında erişilebilirliğinin artmasına dikkat çekerek, "Bir alışveriş sitesi yada banka sitesine giriyorsunuz, kumarla alakalı bir şey var. Çocuk masum bir oyun oynamaya çalışıyor, karşısına kumarla ilgili içerikler çıkıyor.
Çocuklar ve Gençler Kumarın Etkisi Altında
Bunlar bağımlılığı artırıyor ve gençlerimizi savunmasız hale getiriyor.
Kumarla Mücadelede Düzenlemeler Şart
Kumarın ulaşılabilirliği konusunda ciddi düzenlemelere acil ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz" dedi.