26 Haziran 2025
İstanbul
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Millî Eğitim Bakanlığı Aileleri Desteklemeye Odaklanıyor: Pozitif Disiplin ve Öz Denetim Becerileri Ön Planda!

Millî Eğitim Bakanlığı Aileleri Desteklemeye Odaklanıyor: Pozitif Disiplin ve Öz Denetim Becerileri Ön Planda!

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, bu ayki bülteninde "Pozitif Disiplin ve Öz Denetim Becerisi Kazandırma" konusuna odaklandı. Ailelerin çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmesini ve çocukların potansiyellerini geliştirmeyi amaçlayan içerik, ailelerin bilinçli adımlar atmasına yardımcı oluyor. Aile-eğitim iş birliğinin önemi vurgulandı.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan bültende bu ayın konusu “Pozitif Disiplin ve Öz Denetim Becerisi Kazandırma” olarak belirlendi.

Bakanlık, ailelerin çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmesini desteklemeyi ve onların potansiyelini en iyi şekilde ortaya çıkarmayı hedefliyor.

Her ay farklı temalarla sunulan içerikler, ailelerin çocuklarının gelişimine yönelik bilinçli adımlar atmasına katkı sunuyor.

Pozitif disiplin anlayışının merkeze alındığı bültende, çocuklara ceza vermek yerine rehberlik eden, olumlu davranışı teşvik eden yaklaşımların önemi vurgulandı.

Ailelerin, çocuklarının karşılaştığı zorluklar karşısında sabırlı ve anlayışlı bir tutum sergilemeleri gerektiğine işaret edilen çalışmada; öz denetim becerilerinin kazanılması için şu önerilere yer verildi: Günlük rutinler oluşturmak Yaşına uygun sorumluluklar vermek Seçim hakkı tanıyarak özgüveni desteklemek Olumlu davranışları takdir etmek ve güçlendirmek Bültende ayrıca, çocukların sosyal ve duygusal gelişimini destekleyen ortamların sağlanmasının, okul öncesi ve ilköğretim döneminde öğrenme süreçlerini olumlu yönde etkilediği vurgulandı.

Millî Eğitim Bakanlığı, okul-aile iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalarını sürdürürken, aile eğitiminin yalnızca destekleyici değil aynı zamanda çocukların akademik ve sosyal başarısında belirleyici bir rol oynadığını vurguladı.

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü yetkilileri, aile katılımının erken yaşta başlamasının çocukların öz güven, disiplin ve sosyal uyum becerilerini geliştirdiğine dikkat çekti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *