Rize Haber Yemek Tarifleri
22 Haziran 2026
İstanbul
Açık
3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Taksi çağırmada yeni dönem: İstanbul'da komisyon alan uygulamalar tarih oluyor

Taksi çağırmada yeni dönem: İstanbul'da komisyon alan uygulamalar tarih oluyor

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası, yolcudan ek ücret almayan ve sürücüye düşük maliyet sunan Singapur modelli yeni dijital çağırma uygulamasını bir ay içinde hayata geçirmeye hazırlanıyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Yüksek Komisyon Dönemi Kapanıyor: Sadece Taksimetre Ücreti ÖdenecekMevcut dijital platformların hem sürücülerden hem de yolculardan yüksek komisyonlar kestiğini belirten İTEO Başkanı Dalcı, yeni uygulamada yolcuların taksimetre dışında hiçbir ek ücret ödemeyeceğini vurguladı.

Sistemin sürekliliği ise sürücülerden alınacak çok düşük oranlı komisyonlar ya da makul abonelik ücretleri ile sağlanacak.

Bazı uygulamaların yolculardan %25’e varan oranlarda komisyon talep ettiğini ifade eden Dalcı, bu haksız kazancın önüne geçmek adına İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Ticaret Bakanlığı nezdinde resmi girişimlerde bulunduklarını, İBB bünyesinde de konuya özel bir alt komisyon kurulacağını dile getirdi.

Ayrıca, kredi kartı ödemelerinde aracı kurumlar nedeniyle %14’ü bulan yüksek banka komisyonlarının düşürülmesi için de acil bir düzenleme çağrısı yaptı.

Trafiğe ve Doğaya Can Suyu: Verimlilik %90’a ÇıkacakYeni dijital sistem yalnızca maliyetleri düşürmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul trafiğine ve çevreye de nefes aldıracak.

Megakentte şu an %48 seviyesinde olan taksi verimliliğinin yeni uygulamayla %90’a çıkarılması planlanıyor.

Bu dönüşüm sayesinde:Yılda 62 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanacak,Yaklaşık 1,5 milyon metreküp karbon salınımı engellenecek,İstanbul trafiğinden her saat 25 bin araç çekilmiş olacak.

Taksilerde Güvenli Kabin ve TOGG ile Elektrikli DönüşümSektördeki diğer önemli başlık ise güvenlik ve teknolojik dönüşüm oldu.

Araç içi kamera sistemlerinin maliyetinin fahiş şekilde 23 bin TL’den 62 bin TL’ye fırlaması üzerine hukuki süreç başlattıklarını belirten Dalcı, şoför güvenliği için "şeffaf koruma kabini" projesinin de maliyetine esnafa sunulacağını açıraktı.

Geleceğin İstanbul taksilerine yönelik vizyonu da paylaşan İTEO Başkanı, yerli otomobil TOGG ile özel bir model üzerinde görüştüklerini belirtti. ÖTV indirimi, artırılmış batarya kapasitesi ve düşük maliyetli tedarik imkanlarıyla, İstanbul’daki taksi filosunun 4-5 yıl içinde tamamen elektrikli araçlara dönüştürülmesi amaçlanıyor.

Plaka Değerleri Yeniden Yükselişe GeçecekKorsan taşımacılık ve sektördeki olumsuz algı sebebiyle İstanbul'da taksi plakası değerlerinin 12 milyon TL seviyelerine gerilediğini ifade eden İsmet Dalcı, yeni gelir ve işletme modeliyle hem plaka sahiplerinin hem de şoförlerin haklarının korunacağını, sisteme entegre edilecek şeffaf yazılımlar sayesinde kazancın tamamen kayıt altına alınacağını sözlerine ekledi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *