Artemisbet JOJOBET
01 Ağustos 2025
İstanbul
Parçalı az bulutlu
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Otomobil Hollanda'da Dizel Araçlarda Emisyon Testi Manipülasyonu Tespit Edildi: Mahkeme Kararını Verdi

Hollanda'da Dizel Araçlarda Emisyon Testi Manipülasyonu Tespit Edildi: Mahkeme Kararını Verdi

Hollanda'da mahkeme, Opel, Peugeot, Citroen ve DS markalı dizel araçlarda emisyon testlerini yanıltmaya yönelik yazılım kullanıldığını tespit etti. Karar, milyonlarca aracı kapsayan toplu dava sürecinde verildi. Mahkeme, yazılımın azot oksit salımını düşük gösterdiğini belirledi ve tazminat kararı henüz bekleniyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Hollanda'da mahkeme, Opel, Peugeot, Citroen ve DS markalı dizel araçlarda emisyon testlerini yanıltmaya yönelik yazılım kullanıldığını tespit etti. Karar, 2009 yılından bu yana satılan milyonlarca aracı kapsayan toplu dava sürecinde verildi.

MAHKEME TARAFINDAN BELİRLENDİ

Mahkeme, 2014 sonrası üretilen Peugeot, Citroen ve DS markalı araçlarda emisyon testleri sırasında azot oksit salımının yapay şekilde düşük gösterilmesine neden olan bir yazılım kullanıldığını net olarak ortaya koydu. Opel içinse bu yazılımın, 2009 yılından itibaren kullanılan dizel motorlarda bulunduğu belirtildi.

Mahkeme ayrıca, 2009 sonrasında üretilen diğer markalara ait dizel araçlarda da benzer yazılımın yer aldığına dair "güçlü şüpheler" olduğunu bildirdi.

"GERÇEK DEĞERLER ÇOK DAHA YÜKSEK"

Dava dosyasına göre, araçlardaki yazılım yalnızca resmi laboratuvar testleri sırasında devreye giriyor ve azot oksit emisyonlarını düşük gösteriyor. Ancak gerçek sürüş koşullarında bu değerlerin çok daha yüksek seviyelere ulaştığı ifade ediliyor. Bu durum, Avrupa’daki emisyon düzenlemelerinin teknik anlamda ihlali anlamına geliyor.

SUÇLAMALARI REDDETTİLER 

Söz konusu dört marka halihazırda Stellantis çatısı altında faaliyet gösteriyor. Şirket, mahkemenin kararına itiraz etti ve araçların tüm yürürlükteki emisyon düzenlemelerine uygun olduğunu savundu. Ayrıca ara kararda bazı hatalı değerlendirmeler yapıldığını ileri sürdü.

Tazminat kararı henüz yok

Mahkeme şu aşamada tazminata ilişkin bir karar vermedi. Davanın ilerleyen aşamalarında, etkilenen araç sahiplerine ödeme yapılıp yapılmayacağına dair yeni bir karar alınması bekleniyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *