Artemisbet JOJOBET
26 Temmuz 2025
İstanbul
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Otomobil Yasa'nın Yeni Nesil Motor Prototipi Otomotiv Dünyasında Devrim Yaratabilir

Yasa'nın Yeni Nesil Motor Prototipi Otomotiv Dünyasında Devrim Yaratabilir

Mercedes-AMG'nin Yasa adlı İngiliz teknoloji firmasıyla yaptığı işbirliği, elektrikli otomobil endüstrisinde devrim yaratabilecek ultra hafif ve güçlü bir motorun habercisi. Yasa'nın geliştirdiği 13,1 kg ağırlığındaki motor, kilogram başına 56 beygir güç üretiyor. Bu teknoloji, otomotiv dünyasında yeni bir çağın başlangıcını müjdeliyor.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Mercedes-AMG'nin 2021'de sessizce bünyesine kattığı 100 kişilik İngiliz teknoloji firması Yasa, elektrikli otomobil dünyasında tüm dengeleri değiştirebilecek bir rekora imza attı.

Şirketin geliştirdiği yeni nesil eksenel akılı motor prototipi, sadece 13,1 kilogramlık ağırlığına rağmen 738 beygir (550 kW) gibi inanılmaz bir güç üreterek, güç yoğunluğunda bilinen tüm rekorları altüst ediyor. Bu atılım, geleceğin elektrikli otomobillerinin daha hafif, daha verimli ve daha geniş olmasının kapısını aralıyor.

Yasa'nın son prototipinin sunduğu rakamlar, mevcut teknolojinin çok ötesinde. Sadece 13,1 kg ağırlığındaki bu kompakt motor, 738 beygir güç üretiyor. Bu, kilogram başına yaklaşık 56 beygir gücü anlamına geliyor.

Otomotiv tasarımında devrim 

Karşılaştırma yapmak gerekirse, piyasadaki en gelişmiş elektrik motorları bile kilogram başına 20 ila 30 beygir gücü arasında zirve yapıyor. Aynı gücü üreten geleneksel bir benzinli motorun ağırlığının ise 200 kilogramı aştığı düşünüldüğünde, bu teknolojinin otomotiv tasarımında nasıl bir devrim yaratabileceği daha net anlaşılıyor.

Dahası, Yasa bu motoru nadir toprak elementleri kullanmadan ve standart endüstriyel süreçlerle üretebilecek şekilde tasarladı. Bu da "daha düşük maliyetle" seri üretimin mümkün olduğu ve teknolojinin sadece lüks segmentle sınırlı kalmayabileceği anlamına geliyor.

Aslında 19. yüzyıldan beri bilinen bir konsept olan eksenel akılı motor, günümüzdeki elektrikli araçların çoğunda kullanılan standart radyal motorlardan farklı bir mimariye sahip.

Üretiminin karmaşıklığı ve aşırı ısınma gibi sorunları yönetmenin zorluğu nedeniyle şimdiye kadar çok az üretici bu teknolojiyi ticarileştirmeye cesaret edebildi. Ancak Yasa'nın mühendislik başarısı, bu eski konsepti ultra kompakt, son derece güçlü ve ekonomik olarak üretilebilir modern bir makineye dönüştürmüş görünüyor.

Oyunun kuralları yeniden yazılabilir

Bu motorun performansı, elektrikli otomobiller için oyunun kurallarını yeniden yazabilir. Üreticiler, bu kadar hafif ve güçlü bir motor sayesinde şasileri önemli ölçüde hafifletebilir, verimliliği artırabilir ve batarya hücreleri veya iç mekan için çok değerli bir hacim kazanabilirler. Eğer maliyetler kontrol altında tutulabilirse, bu teknoloji geleceğin elektrikli otomobilleri için gerçek bir sıçrama ve yıkıcı bir yenilik olabilir.

Yasa'nın bu başarısı sadece bir prototipten ibaret değil. Mercedes-AMG, Vision One-Eleven ve 1.360 beygir gücüne ulaşan AMG GT XX gibi konseptlerinde bu motorları halihazırda deniyor. Sektördeki diğer devler de boş durmuyor; Ferrari, Koenigsegg ve hatta gelecekteki M3 modeli için BMW de bu teknoloji üzerinde aktif olarak çalışıyor.

Her ne kadar prototipten seri üretime geçişin zorlukları olsa da, Yasa'nın bu başarısı önemli bir gerçeği hatırlatıyor: Elektrikli otomobil devriminde her şeyin piller ve devasa ekranlardan ibaret olmadığını, temel mühendislik ve mekaniğin hala oyunun kurallarını yeniden yazabileceğini gösteriyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *