Süper Lig'de son olarak Beşiktaş kulübesinde görev alan ve siyah-beyazlı camiayla yollarını ayıran Sergen Yalçın, ayrılık sürecinin ardından ilk kez kameralar karşısına geçti.
Görevinden ayrıldıktan sonra derin bir sessizliğe gömülen deneyimli teknik adam, suskunluğunu Türk futbolunun yapısal sorunlarına ve A Milli Futbol Takımı'nın son dönemdeki performansına değinerek bozdu.
Yalçın'ın hedefinde ise özellikle Dünya Kupası'na erken veda eden Ay-Yıldızlılar ve İtalyan teknik adam Vincenzo Montella vardı."Montella Hangi Başarıyla Milli Takıma Teknik Direktör Oldu?"Milli takım teknik direktörlüğü makamının ağırlığına ve bu göreve getirilecek isimlerin kariyer geçmişlerine vurgu yapan Sergen Yalçın, Vincenzo Montella'nın göreve geliş sürecini sorguladı.
Takım içi dengelere ve oyuncuların moral durumlarına dikkat çeken deneyimli hoca, şu ifadeleri kullandı:"Milli takım, büyük takım hocası olmak için bir başarı kriteri olması lazım.
Artık böyle bir şey yok.
Montella hangi başarıyla milli takıma teknik direktör oldu?
Ne başarısı var mesela?
Montella’nın Orkun’u çok fazla oynatacağını düşünmüyorum.
Orkun, milli takımdan döndüğünde takıma oldukça moralsiz geliyordu.
Orada bazı problemler var, söyleyeyim.”"Gürcistan'la Bulgaristan'ı Geçtik Bayram Yaptık Biz"Turnuva öncesinde kamuoyunda yaratılan aşırı iyimser havayı ve gerçekçi olmayan hedefleri eleştiren Yalçın, milli takımın rakipleri karşısındaki performansının doğru analiz edilmediğini savundu.
Türk futbolunun yanlış detaylara odaklandığını belirten deneyimli çalıştırıcı, sert eleştirilerini şöyle sürdürdü:"Biz Dünya Kupası'nda final oynarız, kupayı alırız gibi söylemler yapılıyor Gürcistan'la Bulgaristan'ı geçtik bayram yaptık biz.
Bir grup söyleyeyim Dünya Kupasında. İspanya, Gürcistan, Bulgaristan.
Kim ikinci olur?
Yanlış yere takılı kalıyoruz.
Siz hep Avustralya ve Paraguay maçlarına takılı kalıyorsunuz.
Romanya ve Kosova maçlarında ne gördünüz?
Bir bayram havası...""Korkuyor Oyunculardan"A Milli Takım'ın uzun süredir sahaya yansıttığı oyun şablonunu ve kronikleşen santrafor problemini de masaya yatıran Sergen Yalçın, Montella'nın oyuncu değişiklikleri konusundaki kararsızlığını ve bazı isimlere tanınan ayrıcalıkları şu sözlerle eleştirdi:“Santraforsuz oynuyoruz 3 senedir.
Yeni değil ki bu. Şimdiye kadar yendiğimiz takımlar seviyemizin altında takımlar.
Sen bazı oyuncuları oynatacağım diye kimseyi oynatamıyorsun.
Onları oyundan bile çıkartamıyorsun. 90 dakika oynuyor hala sahada kalıyor bazı oyuncular.
Normalde 45’de 60’ta çıkması lazım direkt.
Korkuyor oyunculardan."