13 Ekim 2025
İstanbul
Parçalı bulutlu
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Teknoloji Instagram, en çok kullanılan sosyal paylaşım sitesi unvanını kaybetti!

Instagram, en çok kullanılan sosyal paylaşım sitesi unvanını kaybetti!

Türkiye'de bir yıl önce yaklaşık yüzde 70'lik oranla zirveye yerleşen Instagram, liderliği kaybetti. Son raporlar, Facebook'un yüzde 39,7'lik dikkat çekici bir kullanım oranıyla yeniden en çok kullanılan sosyal medya platformu olduğunu ortaya koydu. Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya platformu hangisi? Facebook neden en çok kullanılan sosyal medya? Türkiye'de sosyal medya kullanımında kim önde? İşte, Türkiye sosyal medya kullanım verileri...

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Sosyal Medya Kullanımı Hızla Değişiyor

Türkiye'deki sosyal medya kullanımı, son bir yılda büyük bir değişim gösterdi. Facebook ve Instagram gibi popüler platformlar arasındaki rekabet, kullanıcı alışkanlıklarının ne kadar çabuk değişebileceğini açıkça gösterdi.

Instagram'un Liderliği Kısa Sürdü

Geçtiğimiz yılda Instagram Türkiye pazarında büyük bir başarı elde ederek yüzde 70'e varan kullanım oranıyla zirveye yerleşmişti. Ancak bu üstünlük, kısa sürede değişti. 2025 yılı itibarıyla Facebook tekrar zirveye çıkarak Instagram'ı geride bıraktı.

Facebook Yeniden Zirvede

2025 Ağustos verilerine göre, Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya platformu yüzde 39,7'lik kullanım oranıyla Facebook oldu. Geçen yılın lideri Instagram ise yüzde 34,58'lik kullanım oranıyla ikinci sıraya geriledi.

Diğer Platformlar da Kullanıcı Kazanıyor

Sosyal medya sıralamasında üçüncü sırada yüzde 10,18'lik kullanım oranıyla Youtube bulunuyor. Youtube'un yanı sıra dördüncü sırada X, beşinci sırada Pinterest ve altıncı sırada ise Linkedin yer alıyor.

Farklı Platformların Kullanımı

Facebook ve Instagram hala Türkiye'deki sosyal medya trafiğinin büyük bir kısmını oluştururken, diğer platformlar da belirli bir kitlenin düzenli olarak kullandığı mecralar arasında yer alıyor. Sosyal medya kullanım alışkanlıklarındaki bu değişim, platformların rekabetini de etkiliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *