Artemisbet JOJOBET
26 Temmuz 2025
İstanbul
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Teknoloji Alphabet, Gelirlerinde %12 Artışla 54,2 Milyar Dolar Elde Etti: "Google Öldü" İddiaları Çürütülüyor

Alphabet, Gelirlerinde %12 Artışla 54,2 Milyar Dolar Elde Etti: "Google Öldü" İddiaları Çürütülüyor

Alphabet'in reklam gelirleri %12 artarak 54,2 milyar doları aştı. YZ entegrasyonu, AI Genel Bakış sayesinde performansını artırıyor. Google AI Mode ile chatbot benzeri arama deneyimi sunuyor. Reklamlar AI tarafından oluşturulan cevaplarda da görülebiliyor ve “AI SEO” dönemi başladı. Google'ın 85 milyar dolarlık AI yatırımı liderliğini sürdürmeyi amaçlıyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Alphabet’in (Google’ın ana şirketi), reklâm ve arama gelirlerinde yüzde 12 ilerleme ile 54,2 milyar dolar gelir elde ettiği bildiriliyor. Bu, analist beklentilerini aşmasına rağmen kullanıcıların “Google öldü” iddialarını çürütüyor.

YZ entegrasyonu, özellikle AI Overview (AI Genel Bakış) aracılığıyla bu performansı artırıyor; bu araç, artık aylık 2 milyar kullanıcıya ulaşmış durumda.

Google, AI Mode adlı sohbet odaklı arama deneyimiyle, kullanıcılara arama sonuçlarını chatbot benzeri bir ortamda sunmaya başladı. Bu da reklam yerleşimlerinin evrilmesini sağlıyor.

Reklamlar artık sadece geleneksel SERP’lerde değil, AI tarafından oluşturulan cevaplar içinde de gösteriliyor; bu da hem görünürlüğü artırıyor hem de marka güvenliği ve kontrol açısından yeni sorunlar doğuruyor.

“AI SEO” / “AEO” Dönemi Başladı

Markalar artık SEO’dan farklı olarak, YZ’nin marka algısını nasıl şekillendirdiğini etkilemek zorunda. Bu yeni yaklaşım bazen "AI SEO", "LLMO" veya "Answer Engine Optimization (AEO)" gibi terimlerle tanımlanıyor.

Markaların, bu yeni ortamda uzmanlık alanlarında otorite kurmaları ve YZ sistemlerinin kendileri hakkında pozitif ve doğru algı geliştirmenin kilit unsuru olduğu vurgulanıyor.

Google’ın yaptığı 85 milyar dolarlık AI ve altyapı yatırımı, şirketin arama pazarındaki liderliğini sürdürmesini hedefliyor. Bu yatırım, bahar döneminde duyurulan 75 milyar dolar planını aşan bir artış.

Ancak rekabet kızışıyor: OpenAI’nin ChatGPT’ye reklam ekleme ihtimali, Google’ın bu alandaki hâkimiyetine ciddi bir meydan okuma teşkil ediyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *