Rize Haber meritbet
11 Aralık 2025
İstanbul
Parçalı bulutlu
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Teknoloji Oyun Geliştiricilerini Zorlayan Yüksek Maliyet: The Game Awards'ta Fragman Yayınlamanın Bedeli 1 Milyon Dolara Ulaşıyor

Oyun Geliştiricilerini Zorlayan Yüksek Maliyet: The Game Awards'ta Fragman Yayınlamanın Bedeli 1 Milyon Dolara Ulaşıyor

The Game Awards (TGA) yaklaşırken, yılın oyunu ödülünün sahibini belirleyecek olan etkinlikte fragman yayınlamanın maliyeti tartışma konusu oldu. Yeni bir rapora göre, sadece üç dakikalık bir fragmanın yayınlanması için geliştiricilerin ve yayıncıların 1 milyon ABD Doları'nı aşan bir harcama yapması gerekiyor. Bu yüksek maliyet, oyun endüstrisinin giderek büyüyen ve rekabetin kızıştığı bir ortamda fragman yayınlamanın önemini ortaya koyuyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

The Game Awards, Yılın En İyi Oyunlarını Ödüllendiriyor

Oyun dünyasının en prestijli etkinliklerinden biri olan The Game Awards (TGA), her sene en iyi oyunları kutlamanın yanı sıra geliştirilmekte olan birçok yapımın fragmanlarına ve duyurularına ev sahipliği yapıyor.

Yüksek Fiyatlar Geliştiricileri Zorluyor

Kotaku tarafından yayınlanan bir rapora göre, TGA'da üç dakikalık bir fragman yayınlamak isteyen firmaların 1 milyon doların üzerinde bir bütçe ayırması gerekiyor. Bu, diğer büyük etkinliklerle karşılaştırıldığında oldukça yüksek bir rakam.

GamesCom ve Fiyat Karşılaştırması

GamesCom Opening Night Live için belirlenen fragman fiyatlarının iki katına denk gelen bu miktar, sektördeki diğer etkinliklerin maliyetlerini gölgede bırakıyor.

Oyun Dünyasında İşbirlikleri

Microsoft Flight Simulator ve Stranger Things gibi popüler oyunlar, yeni içeriklerle hayranlarına sürpriz yapmaya devam ediyor. Bu tarz işbirliklerinin oyun dünyasında yarattığı heyecan büyük.

Yüksek İzlenme Oranları ve Maliyet Dengesi

TGA'nın geçmiş yıllardaki yüksek izlenme rakamları, etkinliğin sektördeki önemini gösteriyor. Ancak fragman yayınlama maliyetlerinin artması, geliştiricileri zor durumda bırakıyor.

Geoff Keighley'nin Denge Çabası

Sunucu Geoff Keighley, bağımsız oyunların ve bazı büyük duyuruların ücretsiz olarak TGA'da yer almasını sağlayarak maliyet dengesini korumaya çalışıyor. Ancak ücretsiz yerlerin sınırlı olması, küçük bütçeli geliştiriciler için zorluk oluşturuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *