Vestel IoT Verilerine Göre Türkiye’de TV İzleme Alışkanlıklarında Değişim
Vestel IoT verilerine göre, Türkiye'deki televizyon izleme alışkanlıklarında köklü değişimler meydana geliyor. Geleneksel TV yayınlarının yerini dijital platformlar almaya başladı.
YouTube Türkiye’de Uydu Yayınlarını Geride Bıraktı
Temmuz ve Ağustos aylarında yapılan analizlere göre, YouTube Türkiye'de ilk kez uydu yayınlarını geride bırakarak izlenme payında yüzde 43 ile lider konuma yükseldi. İzleyicilerin tercihleri dijital platformlara doğru kaymaya devam ediyor.
İzleyiciler Kişiselleştirilmiş İçeriklere Yöneliyor
Vestel’in IoT ekibi tarafından yapılan araştırmalara göre, izleyiciler her geçen gün daha fazla kişiselleştirilmiş içeriklere ilgi gösteriyor. Geleneksel yayıncılığın izlenme oranları ise giderek azalıyor. İzleyiciler artık içerik seçme özgürlüğüne daha fazla önem veriyor.
Benzer Bir Eğilim Uluslararası Arenada da Görülüyor
Türkiye'deki bu trend, uluslararası alanda da benzer şekilde kendini gösteriyor. Nielsen'in 2025 verilerine göre ABD'de YouTube, üst üste üçüncü ay televizyon izlenme sürelerinde zirveye yerleşti. Birleşik Krallık'ta ise Ofcom verilerine göre YouTube, BBC dışında televizyon ekranlarında en çok izlenen platform konumunda bulunuyor.