Artemisbet JOJOBET
02 Ağustos 2025
İstanbul
Parçalı az bulutlu
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Dünya Japonya, 75 yaş üstü sürücüler için araçlara yaşlı sürücü işareti zorunluluğu getirdi.

Japonya, 75 yaş üstü sürücüler için araçlara yaşlı sürücü işareti zorunluluğu getirdi.

Japonya, 75 yaş üstü sürücüler için araçlara yaşlı sürücü işareti yapıştırma zorunluluğu getirdi. Yeni uygulama, yaşla birlikte artan riskleri azaltmayı hedefliyor. Sürücülerin fiziksel ve zihinsel uygunluğu kontrol edilirken, diğer sürücülerin de daha dikkatli olmaları sağlanıyor. Uygulama, küresel ölçekte örnek teşkil edebilir.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Trafik güvenliğini artırmaya yönelik çalışmalarını sürdüren Japonya, yaşlı nüfusun artmasıyla birlikte dikkat çeken bir düzenlemeye gitti.

Yeni uygulamayla birlikte 75 yaşını aşan sürücülerin araçlarına yaşlı sürücü olduğunu belirten bir işaret yapıştırması zorunlu hale getirildi. Bu işareti araçlarında bulundurmayanlar, artık trafiğe çıkamayacak.

ARACIN HEM ARKA HEM ÖN KISMINA YAPIŞTIRILACAK

Yeni düzenlemeye göre, 75 yaş üstü sürücüler, hem araçlarının ön hem arka kısmına yaşlı sürücü olduğunu gösteren özel bir simge yerleştirmek zorunda.

thetimes'ye yer alan habere göre, bu uygulama, refleks kaybı, görme bozukluğu ve dikkat eksikliği gibi yaşla birlikte artan riskleri azaltmayı hedefliyor. Ayrıca sürücü belgesi yenileme sürecinde de yaşlı bireyler artık daha sıkı denetimden geçiriliyor. Bu kontrollerde bilişsel testler ve sağlık değerlendirmeleri yapılarak, sürücülerin direksiyon başında güvenli olup olmadıkları tespit ediliyor.

Trafik kazası verilerine bakıldığında, yaşlı sürücüler kaynaklı kazaların son yıllarda artış gösterdiği görülüyor. Özellikle ölümle sonuçlanan çarpışmalarda, 75 yaş üstü sürücülerin oranı dikkat çekici seviyelere ulaştı. Bu nedenle hem toplumun güvenliği hem de yaşlı bireylerin kendilerini güvende hissetmesi adına bu tür önlemler önem kazanıyor.

UYGULAMA NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?

Uygulama, yalnızca bir işaret zorunluluğundan ibaret değil; aynı zamanda yaşlanan sürücü nüfusuna karşı alınan kapsamlı bir trafik politikası olarak değerlendiriliyor.

Sürücülerin fiziksel ve zihinsel uygunlukları kontrol altına alınırken, trafikteki diğer bireylerin de bu sürücülere karşı daha dikkatli olmaları sağlanıyor.

Uzmanlar, benzer uygulamaların önümüzdeki dönemde diğer ülkelerde de gündeme gelmesinin olası olduğunu belirtiyor. Bu adımın küresel ölçekte yaşlanan toplumlara sahip ülkeler için örnek teşkil edebileceği uzmanlar tarafından sık sık düşünülerek dile getiriliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *