meritbet
29 Ekim 2025
İstanbul
Parçalı bulutlu
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Güncel Alman lobisinden şaşırtıcı öneri: Şarj etmeyenler cezalandırılsın!

Alman lobisinden şaşırtıcı öneri: Şarj etmeyenler cezalandırılsın!

Alman otomobil lobisi VDA, AB'nin PHEV düzenlemelerinden kurtulmak için radikal bir öneri sundu. VDA Başkanı Hildegard Müller, şarj edilmeyen hibritlerin motor gücünün kısıtlanmasını teklif etti. Bu "şarj zorunluluğu", Transport & Environment (T&E) kuruluşunun PHEV'lerin gerçek dünyada resmi verilere göre 5 kata varan (veya %400) oranda daha fazla emisyon saldığını ortaya koyan "Smoke Screen" (Sis Perdesi) raporunun hemen ardından geldi.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Alman Otomotiv Endüstrisi, Plug-in Hibrit Araçları Kurtarmak İçin Harekete Geçiyor

Alman otomobil endüstrisi, AB'nin emisyon hedeflerine ulaşmak için plug-in hibrit (PHEV) araçları kurtarmak için harekete geçiyor. FAS gazetesinin haberine göre, sektör, PHEV'lerin düşük emisyon değerlerini gerçek dünyada da sağlamak için yeni bir adım atmaya hazırlanıyor.

VDA'nın Radikal Planı: "Ya Şarj Et Ya da Yavaşla!"

PHEV'lerin en büyük sorunu, sürücülerin araçlarını şarj etmeden sadece içten yanmalı motorla kullanmalarıdır. Alman Otomobil Endüstrisi Birliği (VDA) Başkanı Hildegard Müller, sürücüleri elektrikli sürüşe motive etmek için yeni düzenlemeler öneriyor. Müller, PHEV'lerin düzenli şarj edilmesini zorunlu kılacak bir tasarım önerisinde bulundu.

Planın Detayları ve Güç Kısıtlaması

Yeni plana göre, belirlenen bir kilometre sınırı içinde bataryayı en az bir kez şarj etmeyen sürücülerin aracının performansı otomatik olarak düşürülecek. Bu adım, şarj etmeyi ihmal eden sürücülerin araçlarının performansının ciddi şekilde kısıtlanmasını sağlayacak.

Çevre Örgütünden Gelen Rapor ve Skandal İddialar

Brüksel merkezli çevre örgütü Transport & Environment'ın "Smoke Screen" raporu, PHEV'lerin gerçek dünya CO2 emisyonlarının resmi test değerlerinden çok daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Rapor, PHEV'lerin çevresel etkileri konusunda şeffaf olmadığını iddia ediyor.

Avrupa Birliği'nin Planları ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri

AB, PHEV'lerin gerçek emisyon değerlerini hesaplama yöntemlerini değiştirerek üreticilerin filo emisyon hedeflerini tutturmasını zorlaştırmayı planlıyor. Bu düzenlemeler, otomobil üreticileri üzerinde ciddi ekonomik etkilere neden olabilir.

2035 Yasağı ve Gelecek İçin Baskılar

Almanya'da 2035'te planlanan içten yanmalı motor yasağı konusundaki lobicilik faaliyetleri devam ediyor. Ülke genelinde PHEV satışlarının artması, otomotiv endüstrisinin gelecekteki dönüşüm sürecinde ne kadar belirleyici olduğunu gösteriyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *