Rize Haber Yemek Tarifleri
22 Haziran 2026
İstanbul
Açık
3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem İZBAN’da butonlu kapı dönemi yeniden başlıyor

İZBAN’da butonlu kapı dönemi yeniden başlıyor

İZBAN, 1 Temmuz 2026 itibarıyla butonlu kapı sistemine geri dönerek enerji tasarrufu ve yolcu konforunu artırmayı hedefliyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

İzmir’de toplu ulaşım aracı olan banliyö tren sistemi İZBAN, pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak durdurulan butonlu kapı uygulamasına 1 Temmuz 2026 tarihinde yeniden geçiş yapıyor.

Yaz aylarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfının önüne geçmek amacıyla eski normale dönüş süreci başlıyor.

Korona virüs pandemisi süresince kapıların otomatik açılmasını sağlayan sistem, butonlu sisteme bırakılıyor.

Yeni uygulamayla birlikte, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapılar otomatik olarak açılmayacak; yolcular kendi inip binecekleri kapıları buton yardımıyla açacak.

Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapıların otomatik olarak açılması, içerideki serin havanın hızla dışarıya kaçarak klimaların çok daha fazla enerji harcamasına neden oluyordu.

Avrupa’da birçok modern raylı sistemde standart olan butonlu kapı uygulamasına geçilmesiyle birlikte yalnızca kullanılan kapıların açılacağı belirtiliyor.

Bu sayede vagonlardaki serin hava korunacak ve gereksiz klima kullanımı azaltılarak karbonsalınımı engellenecek.

Butonlu sistemin kullanımı oldukça pratik.

Tren durağa yaklaştığında kapı butonunda yanan kırmızı ışık, sistemin henüz kapı açmaya uygun olmadığını gösterirken, güvenli iniş ve biniş sağlandığında yanacak olan yeşil ışık, sistemin aktif olduğunu bildiriyor.

Yolcular, yeşil ışık yandığında butona hafifçe dokunarak kapıyı açabilecek.

Bu çevreci ve tasarruf odaklı uygulama için istasyonlarda ve tren içlerinde bilgilendirme anonsları yapılacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *