Artemisbet JOJOBET
10 Eylül 2025
İstanbul
Açık
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem KDK'nın Müdahalesiyle Deprem Mağduru Hak Sahibi Sorunu Çözüldü

KDK'nın Müdahalesiyle Deprem Mağduru Hak Sahibi Sorunu Çözüldü

KDK, depremzedenin hak sahipliği sorununu çözdü. Tapuda depo görünen taşınmaz konut kabul edilerek AFAD tarafından hak sahipliği işlemleri yapıldı.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

KDK devreye girdi, depremzedenin mağduriyeti giderildi
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), depremzede bir vatandaşın hak sahipliği başvurusunda yaşadığı sorunu dostane çözüm yöntemiyle sonuçlandırdı. Hatay’da yaşayan vatandaşın, tapuda “depo” olarak görünen taşınmazının uzun yıllardır konut olarak kullanıldığı tespit edilerek hak sahipliği işlemleri tamamlandı.

Tapuda depo görünen konut için hak sahipliği engeli
6 Şubat 2023’teki Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen Hataylı vatandaş, AFAD’a yaptığı hak sahipliği başvurusunda olumsuz yanıt aldı. Taşınmazın tapuda “depo” vasfıyla kayıtlı olması nedeniyle başvurusu reddedilen depremzede, konutta uzun yıllardır yaşandığını gösteren elektrik, su, doğal gaz abonelikleri, fatura örnekleri, nüfus kayıt bilgileri ve muhtarlık yazısı gibi belgeler sundu.

KDK sürece dahil oldu
Başvurunun reddedilmesi üzerine vatandaş, Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) müracaat etti. KDK, mağduriyetin giderilmesi için Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile iletişime geçti.

Hak sahipliği kararı çıktı
AFAD, KDK’nin girişimiyle yapılan incelemede, vatandaşın sunduğu belgeleri dikkate aldı. Taşınmazın fiilen konut olarak kullanıldığının tespiti üzerine hak sahipliği talebinin kabul edildiğini ve işlemlerin başlatıldığını KDK’ye bildirdi.

Dostane çözüm örneği
KDK, vatandaşın mağduriyetinin çözülmesini sağlayarak, kamu kurumlarıyla vatandaşlar arasında köprü görevi üstlendi. Kurum, benzeri durumlarda vatandaşların başvurularının dikkatle değerlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *